Relacja czatu z prezesem zarządu Simple Day: Nasze silne strony to efektywny model biznesowy i autorski pomysł na ofertę produktową
Obrazek użytkownika Czaty
19 lis 2021, 13:30

„Nasze silne strony to efektywny model biznesowy i autorski pomysł na ofertę produktową” - relacja czatu z prezesem zarządu Simple Day

W piątek, 19 listopada 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Simple Day, Michałem Karewiczem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o szczegółach oferty publicznej akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o plany debiutu na rynku NewConnect, rozwój marki Twój Cel To oraz perspektywy dla rynku e-commerce.

W spotkaniu udział wzięło ponad 200 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 30 pytań od inwestorów. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Simple Day, Michałem Karewiczem. Podczas spotkania zostaną omówione szczegóły oferty publicznej akcji spółki oraz plany rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 19 listopada 2021 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Dzień dobry, witam wszystkich serdecznie na czacie inwestorskim.
Przypomnę, że aktualnie Simple Day jest w trakcie przeprowadzania pierwszej oferty publicznej przed planowanym debiutem na NewConnect. Zapisy na akcje Simple Day startują 2 grudnia br. Osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o trwającym IPO oraz naszych planach, zachęcam do odwiedzenia strony: https://simpleday.pl
Tymczasem jestem do Państwa dyspozycji do godz. 12:00.

Obrazek użytkownika Anonim
Klementyna

Kiedy ruszają zapisy w ramach IPO?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Zapisy ruszą 2 grudnia i potrwają do 9 grudnia br.

Obrazek użytkownika Anonim
Edwards

jakie wyglądają zasady składania zapisów dla indywidualnych?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Oferta przeprowadzana jest za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC. Trzeba podpisać umowę PPZ z DM i dokonać zapisu na akcje zgodnie z harmonogramem oferty. W tym celu zachęcam do skierowania się do domu maklerskiego: Kompletna Instrukcja zapisywania się na akcje znajduje się na stronie: www.dminc.pl/memorandum_simpleday
Szczegóły znajdą Państwo także na https://simpleday.pl/oferta_publiczna

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

jestem pod wrażeniem marżowości. czy to możliwe by takie marże utrzymały się w dłuższym terminie?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Tak działamy od powstania marki Twój Cel To i taki model biznesowy chcemy utrzymać w przyszłości. Celem spółki jest zwiększanie przychodów przy utrzymywaniu wysokiej marży.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Jaki jest cel oferty publicznej Simple Day?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Celem naszej Oferty jest zwiększenie rozpoznawalności marki Twój Cel To, rozbudowa portfolio produktów Simple Day SA, powiększenie kapitału obrotowego oraz ekspansja na rynki zagraniczne w krajach UE.

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek

Jakie były Wasze tegoroczne wyniki finansowe?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Wyniki za III kwartały 2021 przedstawiają się następująco:
Przychody: 14,1 mln zysk EBIT: 6,3 mln, zysk netto: 5,1 mln. Spółka praktycznie nie posiada amortyzacji. Nie posiada również zadłużenia finansowego

Obrazek użytkownika Anonim
BartekNa

Jakie są największe przewagi konkurencyjne Simple Day i jakie są największe przewagi konkurencyjne TCT?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Simple Day jest właścicielem marki Twój Cel To. Naszym zdaniem nasze silne strony to efektywny model biznesowy i autorski pomysł na ofertę produktową. Posiadamy bardzo przemyślaną ofertę produktową, która spełnia potrzeby naszych klientów oraz wysoką jakość oferowanych produktów.

Obrazek użytkownika janS
janS

Proszę objaśnić dokładnie powiązania firmy/ udziałowców z firmą Kosmetyka Naturalna która jest dostawcą(jak rozumiem) 100% wyrobów sprzedawanych przez Państwa.

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Jeden z udziałowców Simple Day SA wywodzi się z rodzinnej firmy Kosmetyka Naturalna sp. z o.o., zajmującej się początkowo produkcją kosmetyków naturalnych. Z biegiem czasu firma przekształciła się i dostosowała swój zakład do produkcji kontraktowej suplementów diety, bez posiadania własnych marek. Kosmetyka naturalna wykonuje dla nas produkcję kontraktową na warunkach rynkowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Kiedy chcecie rozpocząć działania związane z procesem przejścia na rynek NewConnect?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Debiut na rynku NewConnect planujemy w I połowie 2022 roku. Prace nad wymaganą dokumentacją rozpoczniemy w najbliższym możliwie czasie.

Obrazek użytkownika Anonim
gtm

Czy to z produktów Twój Cel To macie największe przychody?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Tak, obecnie marka Twój Cel To stanowi 99% przychodów. Druga marka 4TheBest powstała kilka miesięcy temu i jest na bardzo wczesnej fazie rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestorrrrr

Kto jest głównym udziałowcem w Simple Day? Czy po ofercie akcjonariat znacząco się zmieni?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Obecnie Spółka Simple Day posiada 3 udziałowców. Największym z nich, posiadającym obecnie 65% procent akcji, jest spółka Kasmag sp. z o.o gdzie beneficjentem rzeczywistym jest założycielka i obecna wiceprezes Simple Day S.A. Anna Adamska. Oferta nowych akcji przy cenie maksymalnej to 9,4%, które spowoduje rozwodnienie akcji proporcjonalne do obecnych udziałów. Udział Kasmag zmniejszy się do ok 59%.

Obrazek użytkownika janS
janS

Za co Kosmetyka Naturalna płaciła w 2020 do firmy Simple Day ok 440 tys PLN ? Podobnie w roku 2021?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Głównie to Kosmetyka Naturalna wykonuje dla nas usługę. Strategiczne surowce Simple Day SA zakupuje sama u krajowych i europejskich producentów, które dostarcza do Kosmetyki Naturalnej i stąd pojawiają się pozycje na rozrachunkach.

Obrazek użytkownika Anonim
DominikS

Czy marka 4TheBest już weszła na rynek?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Tak, produkty Focus i Recovery wchodzące w skład marki 4TheBest są już sprzedawane zarówno w naszym własnym sklepie internetowym ale również są już oferowane na jednej z największych platform gaminigowych G2A.

Obrazek użytkownika Anonim
Iwan

Jak przedstawia się harmonogram IPO?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

16 listopada br. rozpoczął się proces budowy księgi popytu, który potrwa do 30 listopada. Cena emisyjna akcji zostanie ustalona 1 grudnia. Zapisy na akcje będę prowadzone od 2 do 9 grudnia. Przydział akcji planowany jest na 10 grudnia. Pełen harmonogram dostępny jest na naszej stronie w zakładce Oferta Publiczna.

Obrazek użytkownika Anonim
Hubert

Chwaliliście się współpracą z influencerami - z kim dokładnie współpracujecie?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Simple Day współpracuje z licznymi influencerami, m.in. Sylwią Bombą, Blanką Lipińską, które mają swoje autorskie produkty w linii Twój Cel To. Ponadto współpracujemy także z fryzjerem gwiazd, Bartoszem Januszem i Grażyną Wolszczak.

Obrazek użytkownika Anonim
Konradh

Jak duży jest aktualnie Wasz zespół? Czy planujecie jego powiększenie?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Obecnie nasz zespół składa się z 19 osób. Częściowo korzystamy również z outsourcingu. Ze względu na rozwój firmy obecnie poszukujemy 1-2 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Tymon

Jaka była Wasza marża za 2020 rok?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Marża EBIT w 2020 roku wyniosła 47%. Marża zysku netto osiągnęła 38%.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Na przyszłe lata także planujecie utrzymać politykę dywidendową?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Tak, w najbliższych latach chcemy kontynuować przyjętą przez nas politykę dywidendową. W 2021 roku, podobnie jak w latach poprzednich, Simple Day SA wypłaciła akcjonariuszom 100% wypracowanego zysku netto. W 2020 roku zysk netto wyniósł prawie 6,2 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

Dzień dobry,

 

Pan Michał był kiedyś znanym zarządzającym w Allianz. Jak Pan trafił do SimpleDay?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

W ostatnich latach z powodzeniem rozwijałem spółki w sektorze prywatnym, zarówno w kraju jak i za granicą oraz prowadziłem firmę consultingową oferującą szeroki wachlarz usług dla przedsiębiorstw. Byłem także założycielem i właścicielem spółki Royal Wealth Management, nadzorowanej przez Komisję Nadzoru Finansowego. Spółka Simple Day jest obecnie moim najważniejszym projektem biznesowym, z którym wiążę plany na przyszłość.

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek

Dlaczego myślicie nad upublicznieniem spółki? Co Wam to da?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Dla spółki jest to przede wszystkim forma pozyskania kapitału oraz uwiarygodnienie naszych marek, a także zwiększenie rozpoznawalności spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
utyl

Na jakie rynki zagraniczne chcecie wyjść? Celujecie już w jakiś konkretnie?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Interesują nas rynki europejskie. Tak, mamy już wybrany rynek i rozpoczęliśmy już także pierwsze kroki do wejścia na niego.

Obrazek użytkownika Anonim
Wiola

Jaki produkt Twój Cel To cieszy się największym powodzeniem? Czy największą część konsumentów stanowią kobiety?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Posiadamy w ofercie kilka wiodących produktów. Koncentrujemy się na sektorze Beauty. Potwierdzam także, że największą część naszych klientów stanowią kobiety.

Obrazek użytkownika Anonim
7899

Czy jesteście przygotowani na ewentualny kolejny lockdown?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Ze względu na fakt, że 100% naszego biznesu generują przychody ze sprzedaży online, możliwy lockdown nie wpływa znacząco na prowadzony przez nas biznes. Z doświadczeń poprzedniego roku podjęliśmy decyzję o większym zabezpieczeniu spółki w surowce potrzebne do produkcji suplementów, aby nie mieć zakłóceń w ich dostawach. Spółka nie miała znaczących problemów w tej kwestii, ale musiała pogodzić się z przejściowym wzrostem ich cen. Dzisiaj ze względu na możliwości zakupowe jakie posiada spółka może także korzystać z niższych cen ze względu na wolumen zakupu.

Obrazek użytkownika Anonim
Monika

Czy Waszym zdaniem w przyszłości rynek, na którym działacie, czeka rozkwit?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Według badań PMR rynek suplementów diety w 2020 roku w Polsce wart był 6 mld PLN i ma rosnąć ok. 300 mln PLN w najbliższych latach.

Obrazek użytkownika Anonim
I89

Czy zamierzacie produkować inne suplementy niż te, które obecnie znajdują się w Waszym portfolio? Jakie? Skąd czerpiecie pomysły?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Cały czas pracujemy nad powiększeniem naszej oferty produktowej. Proszę obserwować nasze social media i odwiedzać stronę www.twojcel.to

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Na jakim poziomie obecnie utrzymuje się sprzedaż Waszych produktów i czy jest on dla Was satysfakcjonujący?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Model rozwoju naszej firmy zakłada wzrost sprzedaży za pośrednictwem kanałów online, które pozwalają na bezpośredni kontakt z klientami i szybką reakcją na ich potrzeby przy zachowaniu wysokiej marży. Po trzech kwartałach 2021 roku Simple Day SA odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 14 mln zł. Rośniemy znacząco szybciej niż rynek.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Jaką sprzedaż prognozujecie do końca tego roku? Może macie też prognozy na kolejne lata?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Ostatnio podawaliśmy, że Simple Day prognozuje osiągnięcie 18,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2021 r., jak również 24,4 mln zł w 2022 r., natomiast zysk netto spółka prognozuje na poziomie odpowiednio 6,9 mln zł oraz 8,6 mln zł w 2021 r. i 2022 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Marta

Na czym polega model biznesowy Simple Day?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Simple Day opracowuje i sprzedaje suplementy diety. Sprzedaż odbywa się obecnie wyłącznie poprzez kanał online, poprzez dwie marki Twój Cel To oraz 4TheBest.

Obrazek użytkownika Anonim
inw

Czy Waszym zdaniem e-commerce to lepsze rozwiązanie niż handel tradycyjny? Skąd pomysł na to, aby działać w tej branży?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Zdecydowaliśmy się na prowadzenie biznesu kanałami online przede wszystkim z uwagi na to, że daje nam to zdecydowanie szerszą grupę odbiorców, niż np. handel tradycyjny, z drugiej strony nasze produkty są dostępne dla klientów 24h. Widzimy same korzyści z prowadzenia firmy e-commerce.

Obrazek użytkownika Anonim
Marta

Jakie macie plany na 2022 rok?

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Zdecydowanie są to: zwiększenie sprzedaży, wzbogacenie naszej oferty produktowej, poszerzenie bazy klientów, a także ekspansja zagraniczna, no i nie zapominajmy o wejściu na rynek NewConnect.

Obrazek użytkownika Michał Karewicz
Michał Karewicz

Serdecznie dziękuję za Państwa udział w czacie.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.