Relacja czatu z zarządem Triggo: Celem realizowanych pilotaży jest doprowadzenie do zamówień co najmniej kilkudziesięciu sztuk pojazdów z dostawą na rok 2023
Obrazek użytkownika Czaty
24 mar 2022, 15:11

„Celem realizowanych pilotaży jest doprowadzenie do zamówień co najmniej kilkudziesięciu sztuk pojazdów z dostawą na rok 2023” - relacja czatu z zarządem Triggo

W czwartek 24 marca 2022 r. odbył się czat inwestorski z zarządem spółki Triggo: prezesem Rafałem Budweilem oraz wiceprezesem zarządu, Jackiem Koniorem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych spółki za 2021 rok. Inwestorzy zadawali również pytania o pilotaż pojazdu i jego komercjalizację.

W spotkaniu udział wzięło ponad 400 osób, a zarząd odpowiedział na 22 pytania. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Triggo, Rafałem Budweilem oraz wiceprezesem zarządu, Jackiem Koniorem. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za 2021 rok oraz dalszych planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 24 marca 2022 r. o godz. 13:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zaczynamy spotkanie z prezesem zarządu spółki Triggo, panem Rafałem Budweilem. Spotkanie będzie podzielone na dwie części: prezentację wideo (widoczną powyżej czatu lub pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=TQ4wyd77PTI) oraz czat w formie tekstowej. Zapraszamy do udziału i zadawania pytań!

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zaczynamy drugą część naszego spotkania - czat inwestorski. Zapraszamy do śledzenia dyskusji i zadawania pytań!

Obrazek użytkownika Anonim
Stefan Kowalski

Kiedy planujecie rozpocząć produkcję i ile egzemplarzy pojazdu jesteście w stanie wyprodukować w tym roku?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Dziękujemy za wysłuchanie prezentacji o wynikach finansowych spółki za 2021 roku. Zapraszamy do zadawania pytań.

 

W tym roku planujemy wyprodukować ok. 30 egzemplarzy serii pilotażowej, która będzie wstępem do planowanej do rozpoczęcia na rok 2023 produkcji większej serii pojazdów.

Obrazek użytkownika Anonim
Elektromaniak

Na czym polega Wasz pilotaż w Singapurze? Jest szansa na kontynuację lub współpracę?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Pilotaż w Singapurze na ocenie pojazdu dla służb publicznych takich jak straż pożarna, pogotowie, policja. Współpraca trwa niecały rok. Prezes Budweil w przyszłym tygodniu leci do Singapuru, żeby ustalić kolejny etap tego projektu. Widzimy tu duże pole do rozbudowanej współpracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany spółką

Wasz pilotaż w Singapurze polega na współpracy ze służbami ratunkowymi? Jak przebiega ta współpraca? Czy Wasz singapurski partner przewiduje wykorzystanie Triggo do celów ratunkowych?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Partnerem tego pilotażu są władze Singapuru, a Triggo testowany jest jako zamiennik jednośladów w obrębie tzw. „Blue Light Services”. Pojazdem jeżdżą ratownicy i służby porządkowe, które dzięki właściwościom Triggo, szybciej dostają się na miejsce zdarzenia oraz interwencji. Efekty tego pilotażu przedstawimy wkrótce, ale już teraz możemy powiedzieć, że będziemy kontynuować współpracę z Singapurem.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Wycena spółki od IPO dość mocno spadła. Jak możecie Panowie skomentować ten fakt i co robicie, aby to uległo poprawie?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Wycena spółki spadła, jednak wewnątrz spółki nie stało się nic, co mogłoby być przyczyną spadku kursu. Wręcz przeciwnie, spółka rozwija się zgodnie z przyjętą strategią.
Co ciekawe, podobne spółki do naszej działającej na świecie są wyceniane kilka, klikanaście, a nawet kilkadziesiąt razy wyżej niż Triggo. Najbardziej do nas konkurencyjny izraelski City Transformer, choć znacznie bardziej skomplikowany, posiadający jeden (!) patent, został wyceniony dziesięć razy wyżej niż Triggo. Jesteśmy więc pewni, że nasza spółka jest niedoszacowana.
• Brytyjski Arrival wyceniany na 13 mld $,
• amerykański Canoo na 2,4 mld $,
• izraelski REE na 3,1 mld $,
• izraelski City Transformer wyceniono na 137 mln $.
• Najciekawszym odnośnikiem wydaje się niemiecka spółka Sono Motors, która jest na bardzo podobnym etapie rozwoju co Triggo (choć dopiero w 2022 r. rozpoczyna testy pojazdu), bez przychodów i ze stratą 25 mln EUR w połowie 2021 jest wyceniana dziesięć razy wyżej niż Triggo.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

​krótkie pytanie - kiedy komercjalizacja pomysłu i pierwsze przychody . Bo czasy kiedy zarabiało się na akcjach bo ktoś miał jakiś pomysł juz dawno minęły

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Prace nad komercjalizacją trwają. Celem realizowanych pilotaży jest doprowadzenie do zamówień co najmniej kilkudziesięciu sztuk pojazdów z dostawą na rok 2023.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof Jerzyna

Czy nie uważacie, że Wasz projekt powstał za wcześnie? Popyt na elektryczne pojazdy dopiero się zaczyna.

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Nie uważamy, że nasz projekt powstał za wcześnie. Uczestnictwo i zaproszenia do licznych pilotaży oraz rozmowy, które prowadzimy potwierdzają, że teraz jest odpowiedni czas na finalizację zamówień i przyszłych kontraktów. Dlatego też spółka dokłada wszelkich starań, żeby dopiąć istniejące rozmowy o zamówieniach.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan Nowak

Kiedy pojazd uzyska europejską homologację?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

W drugiej połowie tego roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki macie plan w zakresie skalowania produkcji, jeśli projekt zacznie cieszyć się większym zainteresowaniem?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Produkcję pilotażową wdrażamy w oparciu o własne zasoby (własna montownia). Obecnie rozmawiamy z podwykonawcami w Europie i w Azji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy pojazdy będzie można zakupić komercyjnie i jaki będzie orientacyjny koszt?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Naszą strategią jest dostarczanie pojazdu do odbiorców profesjonalnych (B2B). Odbiorcy indywidualni będą mogli korzystać z pojazdu na zasadach subskrypcji lub usługi.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka ma szansę pozyskać jakieś większe finansowanie ze środków publicznych? Jakie to są potencjalnie programy i kwoty?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Jak najbardziej. Działalność spółki wpisuje się w szereg istotnych priorytetów krajowych i na szczeblu Unii Europejskiej. Można tu wymienić choćby działania w obrębie programu Horyzont Europa. Skuteczne wykorzystanie dotychczasowego dofinansowania uwiarygadnia nasz projekt w oczach ekspertów.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Dzień dobry,
Proszę o ucięcie spekulacji i potwierdzenie, do kogo formalnie należą prawa do patentów zarejestrowanych na całym świecie - czy do Spółki Triggo S.A. czy do osoby Pana Rafała Budweila ?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Potwierdzamy, że patenty są w całości własnością spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
MArcin

Na co społka przeznaczyła srodki z ostatniej emisji akcji?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Środki z ostatniej emisji akcji przeznaczyliśmy na budowę prototypów, rozpoczęcie procesu homologacji oraz rozwój kompetencji produkcyjnych, w tym wyposażenie własnej montowni.

Obrazek użytkownika Anonim
Czarek

Dlaczego pilotaż jest robiony poza Polską? Czy to brak zainteresowania, czy świadoma decyzja zarządu?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Pilotaż poza Polską odbywa się ze względu na występujące poza Polską popyt na nasze rozwiązanie. Warto tutaj dodać, że partnerzy zagraniczni zgłosili się do nas sami. Spośród zainteresowanych wyłoniliśmy partnerów z Singapuru oraz Wielkiej Brytanii, ponieważ te rynki są najbardziej rozwinięte pod kątem wysokich technologii oraz rozwoju nowej mobilności.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest maksymalny zasięg Triggo? Ile czasu trwa ładowanie?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Zasięg Triggo wynosi ok. 150 km, przy czym baterie pojazdu są wymienne, a proces wymiany trwa krócej niż 3 minuty.

Obrazek użytkownika Anonim
KR

Czy widzicie szanse na pozyskanie jakiegoś dużego partnera motoryzacyjnego dla spółki?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Jak najbardziej - widzimy takie możliwości.

Obrazek użytkownika Anonim
MArcin

Jak planuje pozyskac dalsze srodki?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Docelowo planujemy finansować się z dochodów ze sprzedaży pojazdu i usług. Do czasu kiedy będzie to możliwe spółka rozważa kilka możliwych scenariuszy, w tym:
- współfinansowanie ze środków europejskich,
- finansowanie dłużne, w tym preferencyjne kredyty dla innowacyjnych przedsiębiorstw,
- nie wykluczamy też kolejnej emisji akcji.

 

Przy czym podkreślamy i zaznaczamy, że optymalną ścieżką byłoby finansowanie ze sprzedaży licencji na jednym z odległych rynków.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wyglądają przepisy w państwach docelowych sprzedaży Triggo? Czy one już są dostosowane do tego typu pojazdów, czy trzeba czekać będize na możliwość dopuszczenia do ruchu?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Homologacja L7 i L5 pozyskana w Polsce obowiązuje we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Poza UE w większości krajów funkcjonują zbliżone kategorie homologacji dla lekkich trójkołowców i lekkich czterokołowców.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy plany spółki zmieniły się od czasu debiutu na giełdzie?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Plany pozostają aktualne i są konsekwentnie realizowane.

Obrazek użytkownika Anonim
E.

Mowa jest często, że może parkować wszędzie. Realia są jednak takie, że samochody mają obowiązek parkować tak jak znaki to sugerują. też trudno mi sobie wyobrazić przeciskanie się przez korki między pasami ruchu czymś szerszym od samego kierowcy. Stąd moje pytanie: Czy pojazd jest testowany pod kątem reakcji innych uczestników na niego?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Motocykliści i użytkownicy skuterów na całym świecie poruszają się poprzez korki i jest to powszechnie akceptowane. W wielu krajach przepisy wprost dopuszczają omijanie korków. Po złożeniu zawieszenia Triggo jest węższy od znacznej części motocykli, a nasze testy drogowe wskazują, że skutecznie radzi sobie w korkach. Nie spotkaliśmy się z wrogimi reakcjami innych użytkowników dróg.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy pojazd będzie jeździł po polskich miastach?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Triggo w ramach testów już teraz porusza się po drogach w Warszawie i Łomiankach. Zaczynamy szerszą akcję testową i promocyjną, więc na pewno Triggo będzie bardziej widoczny.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Skoro akcje są takie tanie to dlaczego nie skupić akcji i nie zdjąć spółki z giełdy lub po prostu zbierać nisko wyceniane akcje ?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Na podstawie danych i benchmarków jesteśmy przekonani, że spółka jest radykalnie zbyt nisko wyceniana, a największe wzrosty ma jeszcze przed sobą. Założyciele spółki nie sprzedali swoich akcji i są przekonani co do sukcesu przedsięwzięcia.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

dlaczego nie będzie sprzedaży odbiorcom indywidualnym w większej skali ?

Obrazek użytkownika Triggo
Triggo

Z punktu widzenia spółki sprzedaż B2B jest zdecydowanie bardziej opłacalna i znacznie przyśpiesza komercjalizację projektu, co jest naszym głównym celem.

 

Dziękujemy za udział w chacie inwestorskim i zadane pytania. Gdyby chcieli Państwo dopytać o jeszcze jakieś kwestie, zapraszamy do kontaktu mailowego.
Adres: triggo[at]triggo[dot]city
W temacie maila prosimy wpisać „chat inwestorski”.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.