Relacja czatu z prezesem Grupy Kino Polska TV: Jesteśmy w doskonałej kondycji finansowej i dalej chcemy się rozwijać w tym samym tempie
Obrazek użytkownika Czaty
07 kwi 2022, 15:43

„Jesteśmy w doskonałej kondycji finansowej i dalej chcemy się rozwijać w tym samym tempie” - relacja czatu z prezesem Grupy Kino Polska TV

W czwartek, 7 kwietnia 2022 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za 2021 rok. Inwestorzy zadawali również pytania o rynek reklamowy, rozwój Filmbox+ oraz ewentualne akwizycje.

W spotkaniu wzięło udział blisko 400 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych za 2021 rok oraz dalszych planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 7 kwietnia 2022 r. o godz. 14:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dzień dobry, dziękuję za zainteresowanie Grupą Kino Polska TV. Jestem do Państwa dyspozycji przez godzinę, zapraszam do zadawania pytań!

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

czy spółka wypłaci dywidendę za 2021 rok i czy spółka będzie spółką dywidendową.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Decyzję o rekomendacji wypłaty dywidendy podejmiemy niebawem, ostateczna decyzja w tym zakresie należy do Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Dzień dobry
Czy zarząd przymierza się do przejęć w najbliższym czasie?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie rozważamy żadnych nowych akwizycji, nie mamy żadnego projektu na stole. Jeżeli będą pojawiały się okazje, będziemy rozważali czy z nich nie skorzystać

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

co już konkretnie dało spółce zmienienie większościowego akcjonariusza CANAL + jakie spółka ma z tego korzyści

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie komentujemy decyzji naszych akcjonariuszy. Transakcja nie ma wpływu na bieżącą działalność Spółki. Obecnie Zarząd działa zgodnie z wyznaczoną strategią, w pełni realizując zakładane cele finansowe Spółki.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

czy ma Pan jeszcze akcje kino polska - dobrze pamietam ze sprzedał pan jakiś pakiet po przejeciu przez Canal PLUS?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Wszystkie informacje o transakcjach na posiadanych przeze mnie akcjach są publicznie dostępne, na przykład w naszym najnowszym sprawozdaniu finansowym. Od tamtej transakcji nic się nie zmieniło.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał A.

Jak wygląda obecnie poziom obłożenia reklamowego w spółce

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

100%

Obrazek użytkownika Anonim
Kowalski

Koszty pracownicze w 2021 wzrosły o 2%, za trudnieni o 16%, co oznacza, że średnia płaca spadła. Jak to możliwe przy presji płacowej?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Firma przechodzi zmiany od pewnego czasu, a rok 2021 był kontynuacją tych zmian, zatem część kosztów zatrudnienia obciążała bardziej drugą połowę roku. Sądzimy, że w 2022 roku będziemy widzieli pełny obraz.

Obrazek użytkownika Anonim
Kowalski

Jaki % oglądalności (16-59) powinien osiągnąć Zoom, aby wyjść na break-even biorąc pod uwagę również inwestycje w nowe własne programy, co jak rozumie kosztuje duże pieniądze?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Miedzy 0,7% a 0,8%, zależnie od contentu

Obrazek użytkownika Anonim
Kowalski

Nastąpiła zmiana rozliczeń z reklamodawcami z widowni 16-49 na 16-59 od 2022. Prośba o ocenę wpływu na Was, w szczególności, ze jeśli patrzymy na widonię 4+ to w Q1 2022 udzialy macie mniejsze r/r. w całym rynku. Czy zmiana ta wartościowo wpłynie na Was pozytywnie czy niekoniecznie biorąc pod uwagę obecne trendy i udziały w oglądalności?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Szacujemy, że czynnik ten może powiększyć przychody o 10% do 15%, porównując do sytuacji gdyby tych zmian nie było.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gratuluję wyników, a także znaczącego oddłużenia spółki. Jakie macie Państwo plany w zakresie nadwyżek gotówkowych? Podział zysku, skup akcji, fuzje i przejęcia (ale czy jest co przejmować?)?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Te decyzje pozostawiamy naszym właścicielom. Nie planujemy przejęć czy fuzji w najbliższym czasie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda obecne obłożenie reklamowe? Słyszałem w kilku miejscach, że TV jest "spuchnięta do granic możliwości" i niektóre firmy idą już w inne nośniki. Czy Wy macie plany na kolejne kanały albo jakieś inne produkty reklamowe?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, chcemy umieszczać reklamy na nowych kanałach oraz również uruchomić serwis VOD z reklamami (AVOD).

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co się dzieje z projektem streamingowym, jak performuje?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W lutym 2021 r. wdrożyliśmy FilmBox+. Obecnie pracujemy nad tym, by nasz serwis dostępny był w ofercie operatorów w krajach, w których jesteśmy obecni.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy macie plan, aby jeszcze mocniej zaistnieć w internecie?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, stawiamy mocno na produkty cyfrowe. Tak jak pokazujemy w prezentacji dla inwestorów (na naszej stronie www – w zakładce relacje inwestorskie) pokazujemy wyraźnie, że digital to druga noga naszego biznesu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy skoro poziom obłożenia reklamowego to 100% rozważacie podniesienie cen emisji reklam?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

To nie zależy od nas. Ceny reklam ustalane są przez domy mediowe, które sprzedają to brokerom reklamowym, a następnie trafia to do telewizji.
To na co mamy wpływ to tzw. power ratio czyli siła kanału, dla przykładu na Stopklatce siła kanału wzrosła z 0,9 do 1,15. W dużym uproszczeniu to jest mnożnik średniej ceny spotu reklamowego.

Obrazek użytkownika oferta.marek[at]onet[dot]pl
oferta.marek[at]onet[dot]pl

Czy ceny za emisję reklam idą w górę?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Ceny emisji reklam w tym roku są wyższe o około 4% rok do roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

A w takim razie - w kwestii przejęć. Czy jest Pana zdaniem co przejmować, jeśli chodzi o Wasz rynek w Polsce lub regionie?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie rozważamy obecnie przejęć.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakby Pan ocenił obecną sytuację spółki w porównaniu do tego, jak wyglądała 2 lata temu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dwa lata temu byliśmy w okresie wybuchu pandemii i obaw z tym związanych. Dzięki naszej dywersyfikacji produktowej, terytorialnej oraz zróżnicowanej grupie klientów, wyszła z pandemii mocna. Odnotowaliśmy nawet wzrosty wyników.
Poprzedni rok był rekordowy w naszej historii, jesteśmy w doskonałej kondycji finansowej i dalej chcemy się rozwijać w tym samym tempie.

Obrazek użytkownika Anonim
gość

Jak wygląda zainteresowanie kanałem Dizi?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Widzimy, że w Polsce jest szeroka grupa widzów zainteresowanych tureckimi serialami, to zainteresowanie cały czas rośnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Kowalski

Z jednej koszty contentu r/r rosną o połowę wolniej (11 vs 21%) niż sprzedaż, a z drugiej strony koszty bezpośrednie sprzedaży contentu rosną więcej niż dwa razy szybciej (48% vs 21%). Można przybliżyć powody i opisać tco wchodzi w skład tych kosztów?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W skład kosztów bezpośrednich wchodzi odsprzedaż praw licencyjnych. Są to koszty odsprzedaży praw licencyjnych, która odbywa się w różnych „paczkach” co sprawia, że marżowość w poszczególnych paczkach.

 

Segment Sprzedaż praw licencyjnych zanotował wzrost wyniku o 73% w porównaniu do 2020 r. Do większych przychodów przyczyniło się inne rozpoznanie w czasie przychodów ze sprzedaży na rynkach zagranicznych oraz sprzedaż na rynku polskim. Do sprzedaży na rynku polskim zaliczane są głównie transakcje o indywidualnym charakterze i różnej marżowości, z różnym harmonogramem czasowym

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Patrząc na wyniki 2021 vs 202 to driverami wzrosty był przede wszystkim segment Filmbox, a potem Stopklatka i Kino Polska. Jak to widzicie w 2022 roku?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nasza strategia zakłada rozwój kanałów premium oraz wzrost przychodów z reklam. Chcemy kontynuować tempo wzrostu we wszystkich segmentach oraz poprawić rentowność Zoom TV.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

W jaką dynamikę wzrostu przychodów w 2022 r. celujecie w segmencie sprzedaż/emisja Filmbox?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Sądzimy, że możliwe jest osiągnięcie podobnej dynamiki jak w roku 2021.

Obrazek użytkownika cybul77
cybul77

Czy w związku z rosnącymi stopami procentowymi, planują państwo spłatę kredytów do poziomów nieistotnych (z ok. 14m zaraportowanych na 31.12.2021), by ograniczyć koszty odsetkowe do minimum?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie planujemy. Chcemy spłacać nasze kredyty zgodnie z harmonogramem spłat.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ogólnie patrząc to osłabienie złotówki Wam pomaga (wyższa sprzedaż zagraniczna) czy przeszkadza (zakup contentu)?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Grupa dokonuje zakupu treści w większości w walutach obcych i w tym kontekście wahania walut mają wpływ.
W celu zminimalizowania tego czynnika ryzyka spółki z Grupy posiadają dewizowe rachunki bieżące, w oparciu o które rozliczane są transakcje w walutach obcych oraz na bieżąco monitorują wpływy i wypływy środków pieniężnych realizowane w walutach obcych.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Niedawno zapowiadał Pan zwiększenie działalności w zakresie produkcji własnego kontentu. Jakie kwoty możecie wydać na własne produkcje w 2022 roku?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Grupa w tym roku zamierza inwestować we własne produkcje, głownie na potrzeby Zoom TV, np. kolejne sezony Magii Nagości, czy reality show „Power of Love. Polska”.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Które rodzaje kosztów wzrosły od początku 2022 r. najmocniej i szacunkowo o ile procentowo w ujęciu rdr?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obserwujemy wzrost kosztu zakupu treści, o nieco ponad 10% r/r. Pozostałe koszty są raczej stabilne.

Obrazek użytkownika cybul77
cybul77

W jakim obszarze, segmencie, kanale, widzi Pan największy potencjał na istotny wzrost zysków w 2022 w porównaniu z 2021?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W obszarze sprzedaży reklam oraz FilmBox Premium.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy w 2022 r. zamierzacie trzymać się nadal założenia, że nabycia aktywów programowych są równe/nieco niższe od ich amortyzacji?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Co do zasady to założenie jest prawdziwe

Obrazek użytkownika cybul77
cybul77

Oglądalność w marcu była znacząco mniejsza niż w lutym, a jeszcze istotnie niższa niż w styczniu. Czy jest to efekt wojny w Ukrainie i popularności kanałów informacyjnych? Jaki to może mieć wpływ na wyniki kwartału?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W marcu kanały informacyjne przejęły część widowni, także czas spędzany przed kanałami informacyjnymi znacząco się wydłużył, co spowodowało spadki oglądalności na wszystkich pozostałych kanałach, nie tylko w naszej Grupie. Przykładowo TVN24 wzrósł prawie 4-krotnie, TVPInfo 3-krotnie, czyli znacznie więcej niż podczas wybuch pandemii.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy ze względu na wzrost cen reklam oraz Pana szacunki wzrostu przychodów ze względu na zmianę wieku widowni 16-59 i inne czynniki, realne jest moje założenie w postaci osiągnięcia ponad 20% dynamiki przychodów z tytułu reklam całej grupy w 2022 r. vs. 2021?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Chcemy zachować podobną dynamikę jak w 2021 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki odsetek przychodów generuje digital i jaki odsetek ma generować pod koniec roku? Czy są jakieś prognozy dotyczące tego segmentu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nasze przychody z digitalu rosną z kwartału na kwartał i jest to jeden z najważniejszych obszarów w naszej strategii. Trzeba pamiętać, że oprócz własnych kanałów, jesteśmy dostawcą treści do innych serwisów online.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na polskim rynku cyfrowym mamy ofertę Netflixa, Amazon Prime, HBO Go, C+ i pewno jeszcze kilka innych. Jak Wam udaje się konkurować z tymi jakby nie patrzeć potęgami. Gdzie leży Wasz przepis na sukces i Wasza przewaga konkurencyjna?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Jesteśmy agregatorem treści, co stwarza nam szereg przewag konkurencyjnych. Pojedyńczo poszczególne serwisy nie są tak atrakcyjne dla widza jak nasza oferta kanałów w połączniu z FilmBox+. Większości użytkowników nie stać na korzystanie z tych wszystkich serwisów więc ciągle widzimy miejsce dla nas, jako atrakcyjnego dostawcy treści.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zapraszam do kolejnych pytań - bo zdaje się, że odpowiedzieliśmy na wszystkie dotychczasowe.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zachęcam do odwiedzenia naszej strony Relacje Inwestorskie, gdzie dostępna jest najnowsza prezentacja wynikowa
https://relacjeinwestorskie.kinopolska.pl/prezentacje/

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Zoom TV czy z perspektywy kilku lat nie oceniacie tego kanału jednak jako porażkę, skoro do tej pory nie udało się osiągnąć rentowności i drogę do tego jednak jest jeszcze dość daleka? Czy uważacie, ze było coś co mogliście zrobić lepiej?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Niestety nie wszystko zależało od nas. Nie mogliśmy przewidzieć problemów z zasięgiem na MUX-8. Natomiast mamy dalsze plany dla tego kanału.

Obrazek użytkownika cybul77
cybul77

Czy jest Pan zadowolony z wyników w Q1?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, jestem bardzo zadowolony, choć gdyby nie odpływ widowni do kanałów informacyjnych, to byłoby jeszcze lepiej.

Obrazek użytkownika cybul77
cybul77

Jak ocenia Pan oglądalność Power of Love? Zgodna z założeniami, lepsza, gorsza?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Jesteśmy podekscytowani nową produkcją, jest to początek serii. Za wcześnie jeszcze na ocenę, ruszamy niebawem z dużą kampanią marketingową.

Obrazek użytkownika cybul77
cybul77

Załóżmy, że rozważam kupno akcji Kino Polska? Jak każdy inwestor jestem zainteresowany wzrostem kursu akcji i/lub regularnymi dywidendami. Jak mnie Pan może zachęcić do inwestycji.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Myślę, że nasza dotychczasowa historia obecności na giełdzie może do tego zachęcać i jest dobrą rekomendacją. Nie było takiego roku, żebyśmy nie odnotowali wzrostu wobec roku poprzedniego. Chcemy to utrzymać.
Mam nadzieję, że inwestorzy to doceniają.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dziękuję uprzejmie za wszystkie pytania. Jak zawsze nasz zespół relacji inwestorskich pozostaje do dyspozycji. Dobrego dnia i zapraszam na następne nasze spotkania.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.