Relacja czatu z prezesem Road Studio: Chcielibyśmy, żeby ATS był longsellerem i umożliwił monetyzację na takim poziomie jak chociażby GSS
Obrazek użytkownika Czaty
21 lip 2022, 15:21

„Chcielibyśmy, żeby ATS był longsellerem i umożliwił monetyzację na takim poziomie jak chociażby GSS” - relacja czatu z prezesem Road Studio

W środę, 20 lipca 2022 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Road Studio, Maciejem Nowakiem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o aktualnej sytuacji spółki. Inwestorzy zadawali również pytania o premierę Alaskan Truck Simulator, prace nad American Motorcycle Simulator oraz dalsze plany rozwoju.

W spotkaniu udział wzięło 400 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zachęcamy do wzięcia udziału w czacie z prezesem zarządu Road Studio, Maciejem Nowakiem. Podczas spotkania zostaną omówione plany rozwoju spółki na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 20 lipca 2022 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Dzień dobry,

 

zapraszam Państwa do zadawania pytań. Jestem do Państwa dyspozycji do godziny 11:00.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

jakie koszty już ponieśliście na wyprodukowanie Alaskan Truck Simulator? Jaki jest zakładany budżet produkcji?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Budżet bez marketingu wynosi poniżej 2 mln zł. Jest to uzasadnione znaczą rozbudową tytułu w porównaniu do pierwotnych planów.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy obie gry: ATS i AMS tworzone są na tej samej wersji silnika gry Unreal Engine 4 lub 5 ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Oba tytuły są tworzone na silniku Unreal Engine 4 ze względu na to, że wersja 5 jest jeszcze niewystarczająco stabilna. Zmiana silnika na tym etapie prac wpłynęłaby negatywnie na tempo produkcji. Natomiast wiele zespół wykorzystuje elementy z 5 wersji silnika, m.in. aby poprawić elementy graficzne do których były uwagi po publikacji dema.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Jaki jest planowany czas wypuszczenia DLC z oryginalnymi ciężarówkami Daimler dla gry ATS i ile ich będzie?
Czy planowane są umowy z innymi producentami marek samochodów ciężarowych?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Spółka prowadzi negocjacje z licznymi licencjodawcami. chcielibyśmy aby świat ATS był świata bogatym w rozpoznawalne marki co wpłynie w istotny sposób na realność i immersywność tytułu. Myślę, że wspomniany DLC będzie dostępny w około 3-4 miesiące od premiery.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Kiedy planowane jest demo American Motorcycle Simulator ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Demo powinno być gotowe na początku 4 kwartału bieżącego roku. Chcielibyśmy powtórzyć sukces dema ATS a tym samym sprawić, że Road Studio będzie miało dwa istotne IP w portfelu i jesteśmy przekonani, że tak się dokładnie stanie :)

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Jak wygląda postęp prac nad grami innymi niż ATS i AMS czy prace już się rozpoczęły ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Proszę zwrócić uwagę, że sposób produkcji powyższych gier sprawi, że wiele elementów będzie współwykorzystywanych zarówno w DLC jak i w produkcjach innych tytułów z szeroko rozumianego uniwersum gier Road Studio. Szacujemy, że docelowo powinno to wpłynąć na skrócenie nakładów pracy o 30 do 40%. Uwzględnia to również profesjonalizację zespołu w trakcie pierwszego tytułu.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Jak duża planowana jest początkowa mapa gry American Motorcycle Simulator. Czy planowany jest na początek jeden stan w USA, a następnie kolejne stany jako DLC ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Nie chcemy na ten moment zdradzać wszystkich lokalizacji, ale zaprezentujemy kilka obszarów USA w których będzie można podziwiać m.in. tamę Hoovera, Stan Illinois czy Park Zion i Yoesemite.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy do gry AMS będą prowadzone rozmowy z producentami motocykli np Harley-Davidson w celu użyczenia wizerunku oryginalnych marek motocykli do gry ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Rozmowy toczą się obecnie. Jak będziemy na finiszu rozmów to mam nadzieję, że będziemy mogli podzielić się z Państwem dobrymi wiadomościami.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Jakie pomysły mają twórcy gry ATS na dalsze DLC oprócz dodatku związanego z ciężarówkami Dimlera ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Chcielibyśmy, żeby ATS był longsellerem i umożliwił monetyzację na takim poziomie jak chociażby GSS, a to oznacza nastepujące kwestie: będziemy publikowali DLC zarówno z ciężarówkami jak i innymi elementami rozszerzającymi tytuł. W dniu wydania tytułu zaprezentujemy road mapę. Ponadto chcemy aby kolejne tytułu w uniwersum również przekładały się na wsparcie sprzedaży ATS poprzez banale ale też wykorzystanie elementów charakterystycznych sprawiających, że będzie wzrastało zainteresowanie pomiędzy tytułami.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy Pan prezes Maciej Nowak sprzedał już jakieś akcje Road Studio, które do tej pory posiadał ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Jak wynika z raportów ESPI nie sprzedałem żadnych akcji, a od debiutu dokupiłem 8 tyś akcji za około 370 tyś. zł z rynku oraz 7 tyś akcji w emisji za 360 tyś zł. Moja wiara w sukces spółki jest wysoka, a Road Studio uważam, za mój projekt życia. Dodatkowo po okresie zamkniętym nie wykluczam dalszego zwiększania zaangażowania, ponieważ uważam, że obecne ceny są dla mnie atrakcyjne.

Obrazek użytkownika puffyboy
puffyboy

Jak oceniacie Państwo prawdopodobieństwo daty 7 grudnia w kwestii premiery?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

W związku z harmonogramem produkcyjnym jest ona bardzo realna i wierzymy w jej realizację.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Jakie działania marketingowe planuje spółka odnośnie promocji Alaskan Truck Simulator ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Mamy przygotowany cały plan marketingowy krok po kroku. Realizujemy go razem z działem marketingu Movie Games. Żeby wzmocnić współpracę do rady nadzorczej dołączył Piotr Gnyp i Tobiasz Piątkowski, którzy są autorami tego planu.

Obrazek użytkownika puffyboy
puffyboy

Czy wiadomo coś na temat przejścia na główny parkiet spółki matki - Movie Games?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Z tego co mi wiadomo prospekt jest procedowany przed KNF, a spółka aktywnie bierze udział w dialogu z KNF. Widzimy, że ten proces przebiega sprawnie i bez zbędnych opóźnień. Mam nadzieję, że niebawem pojawią się pozytywne informacje związane z całym procesem.

Obrazek użytkownika Anonim
OKI

Czy w peł ej wersji zostanie poprawione prowadzenie trucka ? W demo są narzekania że tak samo się jedzie po asfalcie i po śniegu

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

ATS jest przede wszystkim symulatorem życia truckera. Jak nam się wydaje jest to jeden z głównych powodów tak dużego zainteresowania demem. Obecnie z feedbacku który uzyskaliśmy pracujemy nad kwestiami fizyki jazdy, aby wskazane przez Pana aspekty były mocniej dostrzegalne. Prowadzimy konsultacje z profesjonalnymi kierowcami trucków, m.in naszym ambasadorem jest Iwona Blecharczyk czyli znaną infuencerka truckerską z ponad 460 tyś. obserwujących na koncie Facebooku.

Obrazek użytkownika Anonim
OKI

Czy fizyka prowadzenia trucka w pełnej wersji na premierę będzie się różnić od tej z dema ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Tak będzie się różnić, demo było poligon testowym do pewnych rozwiązań, bierzemy mocno pod uwagę feedback od graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
OKI

Nad poprawieniem jakuego elementu najbardziej się skupicie i czy czas do premiery jest wystarczający na jego poprawienie ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Skupiamy się głównie nad grafiką i fizyką jazdy, natomiast zaznaczamy, że na podstawie ankiet które udało nam się zebrać po publikacji dema to te obszary nie stanowią istotnych problemów w produkcji. Zdążymy :)

Obrazek użytkownika Anonim
OKI

Z jakiego etapu produkcji jest demo ? Czy to max możliwości ATS czy pełna wersja będzie dużo lepsza ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Demo jest poligonem testowym na którym niektóre rozwiązania są testowane, a nie przedstawia wszystkich elementów tytułu.

Obrazek użytkownika Anonim
OKI

Czy przeanalizowaliście dlaczego tytuł On The Road - Truck Simulator nie odniósł sukcesu i ma słabe oceny ? koncept był podobny aby zrobić to czego brakuje w ETS

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Analizujemy szeroki rynek jak i liczne produkcje, które mogą nam dawać sugestie jak i wnioski do realizacji naszej produkcji. Uważam, że wspomniany tytuł był odmienną próba iteracji z rynkiem i nie przywiązywałby uwagi do wyników osiągniętych przez ten tytuł.

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad21

Dzień Dobry,
Jestem inwestorem który brał udział w kampanii Crowdfundingowej studia Road Studio, chciałbym uzyskać informację dlaczego cena akcji na debiucie była taka sama jak prawie rok wcześniej w kampanii Crowdfundingowej (50zł). W takim przypadku nie było sensu inwestować na wczesnym etapie i zamrażać kapitał na dłuższy okres, zwłaszcza iż wiadomo że na debiucie spółki często ostatnio tracą.

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Cena odniesienia jest ustalana przez GPW i pod uwagę brane są właśnie ostatnie emisje. W związku z tym kurs na debiucie wynosił wspomnianą kwotę.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Analizując możliwe daty premiery, dlaczego zdecydowaliście się akurat na grudzień, czyli jeden z trudniejszych okresów w branży gier dla mniejszych produkcji?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Analizowaliśmy daty premier gier w październiku i listopadzie. Uznaliśmy, że jest tam bardzo dużo tytułów, które ogłosiły już daty swoich premier, zatem po głębokiej analizie doszliśmy do wniosku, że początek grudnia będzie dla nas najkorzystniejszy. Działania marketingowe, które realizujemy i będziemy realizować w naszej ocenie uchronią nas przed ryzykami związanymi z tym terminem.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Zakładacie możliwość przesunięcia premiery, jeżeli w podobnym terminie będzie debiutować zdecydowanie większa gra?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Nie zakładamy przesunięcia premiery, jak wspomniałem wyżej analizowaliśmy datę grudniową i uważamy, ze jest to obecnie najkorzystniejszy termin.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy demo American Motorcycle Simulator zostanie zaprezentowane podczas najbliższego Festiwalu Steam?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Nie, tak jak wspomniałem chcemy je pokazać na początku zwartego kwartału.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy wg. zarządu spółki oraz wydawcy data premiery ustalona na grudzień nie jest zbyt ryzykowna? Koniec roku to zazwyczaj bardzo trudny okres dla premier mniejszych tytułów, co pokazała również premiera Motorcycle Mechanic Simlator w listopadzie '21.

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Odpowiedziałem wyżej na ta kwestię.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jeśli dobrze pamiętam, informowaliście Państwo, że ATS na PC tworzony jest w taki sposób, aby jego port na konsole była łatwiejszy i szybszy do zrealizowania - jaki więc okres wg. Państwa powinien dzielić premierę PC i konsole?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Będziemy informowali o tym po debiucie gry, ponieważ wtedy zaprezentujemy Road mapę zawierającą dodatki oraz konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Z ilu osób aktualnie składa się zespół i jaki jest jego podział na poszczególne projekty (ATS, AMS etc.)?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Teraz zespół liczy blisko 40 osób, gdzie połowa zespołu pracuje przy ATS, 30% osób pracuje przy AMSie, a reszta nad pozostałymi tytułami.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy może Pan zapewnić ze data premiery ATS nie ulegnie zmianie?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Jestem przekonany, że dotrzymamy daty premiery.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy premiera zapowiedziana na grudzień to realny termin, czy tylko tak rzucona by potem przesunąć?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Tak jak wspominały data wynika z głębokich analiz jakie poczyniliśmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy przed wydaniem ATS będzie dostępny prolog?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Nie planujemy prologu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaką szacujecie sprzedaż ATS? Jak demo zostało przyjęte?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Spółka nie szacuje sprzedaży, komentuje jedynie wyniki, które zostały osiągnięte. Samo demo zostało pobrane w pierwszym tygodniu w ponad 100 tyś. kopiach, co znacząco przekroczyło nasze oczekiwania wobec dema oraz daje pozytywne nadzieje na wysoką sprzedaż.

Obrazek użytkownika Anonim
Ricki

Nie martwi Pana że od grupy Movie Games odwrócili sie inwestorzy ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

W mojej ocenie to nie jest problem Movie Games tylko całego podejścia do szeroko rozumianego gamę demu. proszę zauważyć, ze indeks WIG-Games znajduje się przy poziomach odkąd zaczął być obliczany. Niech to świadczy o stanie rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
E.

Jak zarząd odniesie się do obecnej wyceny spółki na poziomie 33 mln zł?
Czy polecacie kupować akcje przy tej cenie?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Rolą zarządu nie jest komentowanie wyceny spółki, natomiast pisałem wcześniej ile kupiłem akcji, za ponad 800 tyś. zł po znacznie wyższych cenach. Niech to będzie wskazówka dotyczącą tego co ja sądzę o kursie i co ważniejsze były to decyzje portfelem a nie słowami.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Na jakim poziomie planują Państwo ustalenie ceny obydwu gier? Czy cena obu tytułów będzie podobna?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Cena obydwu gier będzie podobna, nie mogę na tym etapie zdradzić jaka będzie cena. Naszym celem z uwagi na to, że jest to pierwszy tytuł z serii to chcemy aby trafił on do jak największej liczby odbiorców tworząc bazę pod kolejne tytułu i dodatki. Skutkuje to tym, że cena będzie w obszarze zbliżonym do gier symulatorowych.

Obrazek użytkownika Anonim
OKI

Czy nie ma konieczności aby cały zespół w ostatnich miesiącach dopracowywał ATS ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Oczywiście korzystamy ze wsparcia całego zespołu, będziemy reagowali na bieżąco. Na ten moment wszystko idzie zgodnie z planem.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy planowane DLC będą płatne?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

DLC będą zarówno płatne jak i bezpłatne.

Obrazek użytkownika Anonim
Ricki

Czy z Panem Mateuszem Wcześniakiem wszystko jest ok bo kompletnie zniknął z komunikacja do swoich inwestorów ?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Nie do końca rozumiem pytanie. Mateusz pracuje obecnie po kilkanaście godzin dziennie znajdując jednocześnie czas na komunikację z inwestorami zarówno w wiadomościach prywatnych jak i tworząc regularne newslettery.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy wierzy Pan, że Alaskan jest w stanie osiągnąć wynik sprzedaży (liczony w szt.) lepszy niż GSS?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Podobnie jak napisałem wyżej nie szacujemy sprzedaży naszych tytułów. Natomiast moje zaangażowanie kapitało w projekt świadczy o tym w co wierzę, jeżeli chodzi o Road Studio :)

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jak wygląda rev share dla obu tytułów?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Przy ATS mamy 80% dla Roada a 20% dla Movie. Przy AMS 90% dla Roada a 10% dla Movie.

Obrazek użytkownika Anonim
gość

kiedy zaprezentujecie nowe produkcje?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Po prezentacji i sukcesie ATS i AMS. Odchodzimy od zapowiadania tytułów z dużym wyprzedzeniem.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jako akcjonariusz doceniam Pana zaangażowanie w projekt Road Studio (w tym również kapitałowe) - oby tak dalej! :) Road wygląda na najlepiej prowadzoną spółkę z grupy Movie.

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Dziękuję serdecznie za te miłe słowa. Jak to mawiają po owocach nas poznacie :)

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Jaki był powód przeniesienia portu vr do moviegamesvr? Czy była to decyzja odgórna od MovieGames czy wewnętrzna spółki? Czy to koniec współpracy z IronVr i jak ona układała się do momentu decyzji?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Z tego co się orientuję Movie Games nie było zadowolone z realizacji portu LFB. Sprzedaż tego tytułu w wersji VR delikatnie mówiąc rozczarowała. W związku z tym, że w rodzinie Movie Gamie posiadamy spółkę zajmująca się VR podjęliśmy decyzję, że będziemy tor realizowali sami.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czemu pan wprowadza w błąd inwestorów w sprawie procesu Movie Games? Na stronie KNF na liście procedowanych wniosków nie ma Movie Games S.A.

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Nie wiem dlaczego nie ma na liście w KNFie, może dlatego, że Movie nie planuje oferty publicznej i może dlatego. Proszę pytać prezesa Movie Games, natomiast z tego co wiemy odbyły się już 2 rundy pytań z KNFu, chociażby dlatego, że sam dostarczałem informacje związane z Road Studio.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Gra ATS wygląda bardzo słabo, co widać po komentarzach graczy. Czy planują państwo zmianę silnika, zmianę ekipy, albo odsprzedaż tego tytułu do innej firmy?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Nie wiem jakie komentarze Pan czyta ;) Feedback od graczy jaki my mamy wskazuje na bardzo dobre przyjęcie dema i zamierzamy wydać grę zgodnie z terminem.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Dziękuję za odpowiedź. Czy w związku ze zmianą wykonawcy portu (VR) spółka poniosła jakieś koszta?

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Spółka nie poniosła żadnych kosztów.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Co do braku postępowania (dot. przejścia Movie na GPW) na liście KNF - w tym roku była decyzja KNF, że nie będą publikować statystyk dla postępowań prospektowych i obecnie publikowane są statystyki jedynie dla postępowań, które zostały rozpoczęte przed tą decyzją.

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Dziękuję za wyjaśnienie i pomoc :)

Obrazek użytkownika Anonim
OKI

Dlaczego tak często na przestrzeni miesiąca zmieniacie plany co do pokazania nowego tytułu ? najpierw w road mapie wydarzeń MG miał być w czerwcu w okolicach dema ATS, potem po podaniu daty ATS, teraz nie wiadomo kiedy - wygląda to na podawanie informacji aby tylko podać , wszystko na przestrzeni miesiąca

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Stwierdziliśmy po sukcesie dema ATS, że koncentrujemy się na wydaniu tego tytułu i na jego barkach będziemy budowali rozpoznawalność następnych. Są to rekomendacje z naszego działu marketingu, którego rekomendacje bierzemy bardzo pod uwagę i je mocno cenimy.

Obrazek użytkownika Maciej Nowak
Maciej Nowak

Bardzo serdecznie dziękuję za dzisiejszą dyskusję. Cieszę się z takiego grona inwestorów. Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję, że rynek odżyje. Jeżeli macie Państwo dodatkowe pytania zachęcam do kontaktu poprzez kontakt[at]roadstudio[dot]pl.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.