Mazurska Manufaktura Alkoholi jutro rozpoczyna drugi etap emisji akcji. Spółka ma zamiar zadebiutować na NewConnect
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
12 lis 2020, 06:30

Mazurska Manufaktura Alkoholi jutro rozpoczyna drugi etap emisji akcji. Spółka ma zamiar zadebiutować na NewConnect

Mazurska Manufaktura Alkoholi prowadzi emisję akcji w celu pozyskania środków na rewitalizację zabytkowego browaru w Szczytnie. Spółka planuje zadebiutować na NewConnect w 2021 r.

Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych. Pierwszą część oferty o wartości 2,2 mln zł zakończyła z sukcesem w cztery dni. W piątek, 13 listopada rusza drugi etap, tym razem skierowany do inwestorów indywidualnych. Także w tej transzy nowi akcjonariusze będą mogli objąć walory o wartości 2,2 mln zł. Oferta będzie prowadzona przez platformę CrowdConnect.pl

„To dla nas ogromny sukces i zwieńczenie wielomiesięcznej pracy, dzięki której możemy być dziś postrzegani jako atrakcyjny inwestycyjnie podmiot z ciekawą strategią biznesową, konkretnymi osiągnięciami i dobrymi wynikami finansowymi oraz wypełniającymi rynkową lukę jakościowymi, wysokoprocentowymi wyrobami kraftowymi” – powiedział Jakub Gromek, prezes zarządu Mazurskiej Manufaktury.

Mazurska Manufaktura słynie z produkcji alkoholi rzemieślniczych w klasie premium. Wśród najbardziej rozpoznawalnych wyrobów jest rzemieślnicza wódka Bielik, Wódka z Mazur oraz seria kraftowych nalewek. Spółka wypracowała w III kw. 2020 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 7,3 mln zł i wykazała zysk netto w wysokości 1,9 mln zł. Według założeń zarządu, do końca roku Mazurska Manufaktura ma wypracować 10 mln zł sprzedaży netto oraz zysk w wysokości przekraczającej 2 mln zł, jednocześnie utrzymując na dobrym poziomie rentowność sprzedaży i operacyjną.

Bielik

Zobacz także: Mazurska Manufaktura zakończyła pierwszy etap emisji akcji o wartości 2,2 mln zł

Powrót legendarnego piwa Jurand

Mazurska Manufaktura planuje pozyskać, w trwającej kampanii, w sumie do 4,4 mln zł na rewitalizację własnego, zabytkowego browaru w Szczytnie. To właśnie w nim ma ruszyć, po latach przerwy, produkcja kultowego piwa Jurand. Tym samym spółka zamierza wskrzesić tradycję browarniczą w regionie.

„Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rewitalizację naszej siedziby, czyli zabytkowego Browaru w Szczytnie i uruchomienie produkcji legendarnego na Warmii i Mazurach piwa Jurand. Szacujemy, że nastąpi to na przełomie I i II kwartału 2021 roku” – zapowiada Jakub Gromek.

To już druga emisja Manufaktury w formie crowdfundingu. W pierwszej, przeprowadzonej w 2019 r., spółka pozyskała ponad 2,5 mln zł. Środki zostały przeznaczone na unowocześnienie i doposażenie zakładu. Przełożyło się to na znaczące zwiększenie możliwości produkcyjnych.

„Wypuściliśmy na rynek serię produktów kraftowych, a dodatkowo zrealizowaliśmy próbny, kontraktowy rozlew piwa Jurand. Nakład rozszedł się w błyskawicznym tempie, co utwierdziło nas w przekonaniu, że to dobry czas na inwestycję w rewitalizację browaru i powrót Juranda do oryginalnego miejsca produkcji” – wyjaśnia Jakub Gromek

Debiut na NewConnect

Drugim powodem emisji akcji jest rozproszenie akcjonariatu do niezbędnego poziomu 15% przed debiutem na NewConnect. Obecnie zarząd Mazurskiej Manufaktury przygotowuje się do złożenia wymaganych dokumentów na GPW.

Spółka liczy, że procedura związana z dokumentacją zostanie zakończona w tym roku. Wejście na parkiet może więc nastąpić na początku 2021 r.

Najwięksi akcjonariusze kontrolujący łącznie 86% akcji podpisali umowy ograniczające sprzedaż akcji (typu lock-up do czerwca 2022 r.)

Zobacz także: 23 spółki, które planują debiut na GPW lub NewConnect w najbliższych miesiącach 

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.