Wyniki producentów gier z GPW: PlayWay, PCF Group, Creepy Jar powyżej, a CD PROJEKT poniżej oczekiwań analityków
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
30 lis 2021, 12:51

PlayWay, PCF Group i Creepy Jar powyżej, a CD PROJEKT poniżej oczekiwań analityków - producenci gier z GPW opublikowali wyniki za Q3

Creepy Jar, CD PROJEKT, PlayWay, PCF Group. To właśnie te spółki z branży gier opublikowały wczoraj wyniki finansowe za III kwartał.

Poniedziałek na warszawskim parkiecie stał pod znakiem raportów finansowych od kilku spółek gamingowych. Wśród najważniejszych wymieniliśmy Creepy Jar, CD PROJEKT, PlayWay oraz PCF Group. W skrócie producenci Green Hella osiągnęli drugi rekordowy kwartał, a wyniki były zgodne z opublikowanymi wcześniej szacunkowymi założeniami. W przypadku CD PROJEKT… Przychody i zysk netto były zdecydowanie poniżej prognoz analityków. PlayWay odnotował blisko 43 mln zł zysku netto, czyli więcej o 88% w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 roku. Natomiast PCF Group zaskoczył analityków i osiągnął zysk netto na poziomie 24,7 mln zł, czyli o 119% od zakładanego konsensusu.

Na dzisiejszej sesji indeks WIG-GAMES, do którego należy zarówno CD PROJEKT jak i PlayWay spada o kilka procent. Natomiast cena za akcję producentów Cyberpunka znów jest poniżej 180 zł.
 

Notowania CD PROJEKT

CD PROJEKT

Zobacz także: CD PROJEKT rozczarował wynikami. Przychody i zyski w III kwartale okazały się gorsze od oczekiwań analityków

CD PROJEKT poniżej oczekiwań

Po pozytywnym zaskoczeniu w II kwartale br. pozostało tylko wspomnienie. Wyniki CD PROJEKT za miniony kwartał okazały się zdecydowanie poniżej oczekiwań. Przychody na poziomie 144 mln zł, a konsensus zakładał ponad 17% większą kwotę. Zysk netto producenta Cyberpunka był natomiast mniejszy o 54,3% względem konsensusu przygotowanego przez PAP. Tym samym na dzisiejszej sesji notowania CD PROJEKT spadają już o około 8%, a kapitalizacja wynosi około 18 mld zł.

Podczas wczorajszej konferencji zarządu CD PROJEKT dowiedzieliśmy się, że w ostatnim czasie widoczna jest poprawa sprzedaży Cyberpunka zarówno w wersji pecetowej jak i konsolowej. Może być to również wynik ostatniej wyprzedaży na Steamie, gdzie przeceniono polską produkcję o 50% i tym samym trafiła ona na 1 miejsce zestawienia Global Top Sellers platformy Steam. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to promocja trwa do 1 grudnia.

W tym roku już nic nas raczej niestety nie zaskoczy. Na przyszły rok spółka planuje w I kwartale wydanie wersji next-genowej Cyberpunka oraz dodanie patcha 1.5. Trwają również prace nad dużym DLC do tego tytułu, jednak nie znamy więcej szczegółów. Natomiast w II kwartale planowana jest premiera Wiedźmina III na konsole nowej generacji.

„Intensywnie pracujemy nad wersją Cyberpunka na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w I kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją Wiedźmina 3 oraz dodatkiem do Cyberpunka. Równolegle kontynuujemy transformacje studia, która obejmuje coraz więcej zespołów produkcyjnych” – mówi Adam Kiciński, prezes zarządu CD PROJEKT.

Również w 2022 roku spółka zamierza rozpocząć produkcję nad dwoma projektami z segmentu AAA jednocześnie, które będą osadzone w posiadanych franczyzach, mowa oczywiście o Wiedźminie oraz Cyberpunku. Media branżowe już rozpisują się na temat czwartej części Wiedźmina. Na koniec, spółka zapowiedziała, że w przyszłości zamierza dodawać do swoich produkcji elementy rozgrywki sieciowej, jednak to nie oznacza, że przejdzie na produkcję gier multiplayerowych.

Zobacz także: Cyberpunk 2077, prawie rok po premierze, znowu okupuje 1 miejsce najlepiej sprzedających się gier na Steamie i zbiera świetne oceny

PCF Group znacznie przebija konsensus analityków

PCF Group jako ostatnia spółka wczoraj opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2021 roku. I okazały się one pozytywnym zaskoczeniem porównując je do konsensusu przygotowanego przez PAP. Przychody były wyższe o 21% od zakładanych prognoz i wyniosły 54 mln zł, natomiast zysk netto przebił oczekiwania analityków o 119% i był na poziomie 24,7 mln zł.

3Q2021wynikikons.różnicar/rq/qYTD 2021rdr
        
Przychody54,545,121%104%17%131,866%
EBITDA26,115,371%315%34%55,0100%
EBIT22,812,582%375%36%46,4102%
zysk netto j.d.24,711,3119%441%78%46,4113%
        
marża EBITDA48,0%33,9%14,1324,396,0541,70%6,99
marża EBIT41,9%27,7%14,2423,915,8535,22%6,21
marża netto45,3%25,0%20,2828,2415,4035,22%7,69

Źródło: PAP Biznes
 

Spółka dotychczas rozwijała prace produkcyjne dwóch projektów o roboczych nazwach Gemini i Dagger oraz zapewniała wsparcie deweloperskie dla tytułu Outriders wydanego 1 kwietnia br. Tym samym w ostatnim czasie wydano pierwszą, dużą aktualizację dla gry, a w 2022 roku planowana jest kolejna. Jednak wciąż niepokojącą informacją jest fakt, że spółka wciąż nie otrzymała tantiem od wydawcy tytułu, czyli Square Enix, a to oznacza, że gra od premiery nie zwróciła jeszcze kosztów produkcji.

„Grupa nie otrzymała od wydawcy wynagrodzenia w formie tantiem za okres od 1.07.2021 r. do 30.09.2021 r., co oznacza, że do dnia bilansowego wpływy netto ze sprzedaży gry Outriders nie zapewniły wydawcy zwrotu poniesionych przez niego kosztów związanych z produkcją, dystrybucją i promocją gry. Powyższe zostało potwierdzone raportem (royalty statement) za III kwartał 2021 roku, który Grupa otrzymała od wydawcy. Nie ma pewności, że w kolejnych okresach, wpływy netto ze sprzedaży gry Outriders zapewnią wydawcy zwrot kosztów na poziomie uprawniającym Grupę do otrzymania tantiem” – czytamy w raporcie finansowym PCF Group.

PCF Group, oprócz współpracy z zewnętrznymi wydawcami, zamierza również poszerzyć działalność o model self-publishingu. W planach jest produkcja gier z segmentu AA na własny rachunek.

Zobacz także: 17 polskich gier, które znalazło się bardzo wysoko w zestawieniu Global Top Wishlist Steam. Rok 2022 może stać pod znakiem dużych premier

Car Mechanic Simulator 2021 widoczny w wynikach PlayWaya

Już od kilku lat seria gier Car Mechanic Simulator napędza wyniki sprzedażowe PlayWaya, obok oczywiście House Flippera. Najnowsza odsłona CMS została wydana w połowie sierpnia i już „daje o sobie znać” w wynikach spółki za III kwartał, co podkreślił Krzysztof Kostowski na Twitterze. Co prawda, wyniki były nieznacznie poniżej oczekiwań analityków, ale warto spojrzeć na zysk jednostkowy netto, który wyniósł 42,8 mln zł przy kapitalizacji 2,7 mld zł. Dla porównania tylko zysk netto CD PROJEKT to 16,3 mln zł przy wycenie około 18 mld zł.

W raporcie kwartalnym warto zwrócić uwagę na sprzedaż CMS21 w porównaniu do CMS18. W wersji pecetowej, w pierwszych 100 dniach od premiery, nowa odsłona sprzedaje się zdecydowanie lepiej. PlayWay w tym roku miał zdecydowanie kilka udanych premier, obok CMS21 można wymienić chociażby Mr. Prepper czy The Tenants (we wczesnym dostępie).
 

PlayWay wyniki

Źródło: raport PlayWay

Kolejny, rekordowy kwartał dla Creepy Jar

Poniższe liczby mówią same za siebie. Creepy Jar, czyli producent Green Hella dzięki właśnie tej jednej grze odnotował kolejny, rekordowy kwartał. Opublikowane wczoraj wyniki były zgodne z szacunkowymi danymi zaprezentowanymi w połowie miesiąca, a przychody napędza coraz mocniej wersja konsolowa tytułu. Co więcej, wyniki były również znacznie powyżej oczekiwań analiyków.
 

CRJ wyniki

Źródło: prezentacja Creepy Jar
 

Creepy Jar zamierza dalej rozwijać swój flagowy projekt i niebawem planuje wydanie trzeciego dodatku w ramach serii The Spirits of Amazonia, zarówno w wersji pecetowej i konsolowej. Jednocześnie trwa produkcja gry o roboczej nazwie Chimera, a pierwsze materiały z tytułu zostaną zaprezentowane w przyszłym roku.

Zobacz także: Listopad okazuje się trudnym miesiącem pod względem premier na rynku gier - zarówno polskie jak i zagraniczne produkcje zawodzą

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.