Relacja czatu z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV: Widzimy bardzo dobry trend w wynikach oglądalności naszych kanałów
Obrazek użytkownika Czaty
01 wrz 2022, 15:23

„Widzimy bardzo dobry trend w wynikach oglądalności naszych kanałów” - relacja czatu z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV

W czwartek, 1 września 2022 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I półrocze 2022 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o rynek reklamowy, rozwój Filmbox+ oraz ewentualne akwizycje.

W spotkaniu wzięło udział ponad 220 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 25 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania zostaną omówione wyniki finansowe spółki za I półrocze 2022 roku oraz dalsze plany rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 1 września 2022 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dzień dobry, dziękuję za zainteresowanie Grupą Kino Polska.
Zapraszam do rozmowy – będę z Państwem do godz. 14:00

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie jest ryzyko, że będą jeszcze jakieś odpisy na programy w takiej wysokości?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Koszty w 1H były jednorazowe, nie planujemy dużych produkcji w kolejnych kwartałach tego roku

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Dlaczego spodziewacie się Państwo, że drugie półrocze ma być wyraźnie lepsze niż pierwsze? Jakie są do tego przesłanki?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Po pierwsze na telewizyjnym rynku reklamowym występuje cykliczność – trzeci i czwarty kwartał są zwyczajowo lepsze niż pierwsza połowa roku.
Koszty produkcji, które ponieśliśmy jednorazowo w pierwszym półroczu nie wystąpią w drugim półroczu.

 

Widzimy bardzo dobry trend w wynikach oglądalności naszych kanałów. Przykładowo kanał Zoom TV – w czerwcu br. udział tej stacji w oglądalności (SHR%, All 16-59, live) przekroczył 0,7%, w lipcu był bardzo blisko tego poziomu. A już we wrześniu w ramówce pojawią się kolejne nowe, atrakcyjne produkcje własne.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy po wyniku Zoom TV w I półroczu jest planowana zmiana strategii dla tego kanału? Czy nakłady na treści programowe dla tego kanału wrócą do poziomów sprzed programu "Power of Love"?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zoom TV to kanał, który jest w trakcie zmiany formuły programowej.
Inwestujemy w nowe formaty i produkcje własne. Wybieramy te, które dają najbardziej oczekiwane efekty. Zakładamy, że inwestycje na potrzeby tego kanału w kolejnych kwartałach wrócą do wcześniej obserwowanych poziomów, jednocześnie zwiększa się oglądalność Zoom TV, co powiększa przychody z reklamy tego kanału. Warto zauważyć, że segment Zoom TV w pierwszej połowie roku zwiększył przychody o ponad 11% r/r, a w samym drugim kwartale o 19% r/r.
Sądzimy, że wyniki Zoom TV w drugiej połowie roku mogą być lepsze niż pierwszej, podobnie w latach następnych.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Sezonowo II półrocze było lepsze dla segmentu FilmBox. Czy i to II półrocze zapowiada się pod względem dynamik lepsze niż pierwsze?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Stale rozwijamy sprzedaż w segmencie FilmBox zarówno w obszarze emisji i sprzedaży reklam. Podpisujemy umowy z nowymi operatorami. Kanały Filmbox i kanały tematyczne zanotowały podobne wzrosty w Polsce i za granicą (wzrost liczby subskrybentów kanałów marki Premium) - w Rumunii, w Bułgarii oraz w Czechach i Słowacji.
Prowadzimy sprzedaż reklam na rynku czeskim. Sprzedaż reklam wzrosła tam o 32% r/r i wyniosła 2,4 mln zł. W Czechach z początkiem kwietnia br. uruchomiliśmy sprzedaż reklam już w drugim naszym kanale FilmBox Stars. Naszym celem jest wprowadzenie reklam także na innych rynkach. Analizujemy najbardziej efektywny sposób prowadzenia sprzedaży reklam na nowych rynkach.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy coś się zmieniło od ostatniego czatu w zakresie potencjalnych przejęć?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie widzimy obecnie żadnego podmiotu, który moglibyśmy przejąć, a to co moglibyśmy rozważyć jako przedmiot zakupu nie jest obecnie na sprzedaż. Moglibyśmy być zainteresowani np. akwizycjami w obszarze cyfrowego przekazu treści.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jakie są perspektywy dla cen reklam dla II półrocza i o ile mogą one wzrosnąć w ujęciu rdr? Czy wszystkie sloty w III kw. są sprzedane?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Mamy pełne obłożenie slotów reklamowych, nasze przychody rosną nie tylko dzięki zmianom w cennikach, ale także za sprawą docierania do większej grupy odbiorców. Dzięki mierzeniu oglądalności w grupie 16-59 (vs 16-49) powiększyliśmy udział w tzw. walucie reklamowej o 9%, a nasze przychody z reklam wzrosły w I półroczu o ponad 15%.
Z uwagi na wojnę w Ukrainie część pasm telewizji informacyjnych nie jest wybierana jako miejsce do umieszczania reklamy. Jednak to nie dotyczy kanałów filmowo-serialowych, i część pieniędzy, która nie zostanie wydana w kanałach informacyjnych, może przypłynąć do nas. Sądzimy, że my nie dostrzeżemy spadku rynku reklamowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak inwestorzy mają traktować dywidendę w kwocie łącznej ok. 10 mln zł skoro spółka ma obecnie dużo większą nadwyżkę finansową? Dlaczego nie chcecie podzielić się zyskiem w większej kwocie, od czego to zależy?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Priorytetem dla nas jest zapewnienie bezpieczeństwa płynności, szczególnie w czasach wysokich stóp procentowych i niepewnych warunków makroekonomicznych.
Wolimy inwestować w rozwój i możemy swobodnie planować inwestycje w nowe aktywa programowe co pozwala nam zwiększać skalę działalności.
Sądzimy, że przewagę rynkową na rynku TV można budować dzięki unikalnym i atrakcyjnym treściom. Na to stawiamy.
Decyzję o wypłacie dywidendy podejmują akcjonariusze po zamknięciu roku finansowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Mam tylko jedno, podstawowe pytanie: co z dywidendą za 2022, czy będziecie rekomendować jej zwiększenie w stosunku do 2021?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Jest za wcześnie by rozmawiać o dywidendzie za 2022 r. Musimy podsumować najpierw cały rok. Decyzję o wypłacie dywidendy podejmują akcjonariusze po zamknięciu roku finansowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są perspektywy wynikowe dla III i IV kwartału? Czy będą nowe rekordy przychodów i zysków w tych kwartałach? Jak jest Pan nastawiony na końcówkę roku?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie widzimy powodu, żeby dynamika wzrostu przychodów miała się różnić od dotychczasowej. Obecnie nie planujemy też nakładów, które miałyby w istotny sposób zmienić poziom kosztów.

Obrazek użytkownika Anonim
GK

Jak układają się relacje z Canal+, czy z tego partnerstwa będzie coś więcej, czy tylko charakter właścicielski?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Transakcja nie ma wpływu na bieżącą działalność Grupy Kino Polska. Postępujemy zgodnie z planem i realizujemy cele przyjęte w naszej strategii.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Pan ocenia aktualną wycenę firmy, czy oddaje Pana zdaniem prawidłowo wartość fundamentalną?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie komentujemy bieżącej wyceny Spółki. Warto zauważyć, że w ciągu ostatnich lat nasze wyniki się podwoiły, natomiast notowania akcji są praktycznie na tym samym poziomie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie nakłady inwestycyjne przewidujecie Państwo w tym półroczu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie przewidujemy żadnych nadzwyczajnych nakładów inwestycyjnych. Działamy zgodnie z planem zakupów treści dla naszych kanałów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gdzie widzi Pan obecnie największe ryzyka, jeśli chodzi o najbliższy rok działalności spółki?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Największe ryzyko widzimy w niestabilności kursów walutowych (USD/PLN) oraz inflacji. Z powodu inflacji istnieje ryzyko presji płacowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

O co chodzi w kwestii zmiany standardu emisji, dlaczego się na to Państwo nie przygotowaliście? Czy to było zaskoczenie? Czy coś w tym zakresie robicie, żeby w kolejnych kwartałach odzyskać widownię?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Byliśmy przygotowani do zmiany standardu emisji. Wielokrotnie to omawialiśmy w ramach organizacji branżowych. Całkowitym zaskoczeniem dla całego rynku było natomiast pozostawienie w starym standardzie kanałów TVP.
W naszym przypadku obserwujemy też pozytywne efekty – kanał Zoom TV jest nadawany na MUX-8, który nie był objęty refarmingiem i widzimy tu wyraźny wzrost oglądalności.

 

Wg Nielsena zasięg DVB-T2/HEVC w panelu to 84,5% gospodarstw odbierających telewizję naziemną (stan 28.06.2022). Poza zasięgiem telewizji nadającej w nowym standardzie znajduje się ponad 2,4 miliona osób (1 mln gospodarstw domowych). Są regiony w Polsce (kraj podzielony jest na 4 regiony nadawania), gdzie ponad połowa populacji nie może korzystać z telewizji naziemnej nadawanej w standardzie DVB-T2/HEVC.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Dzień dobry,
czy spółka ma w planach akwizycje do końca roku?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie widzimy obecnie żadnego podmiotu, który moglibyśmy przejąć

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Które rodzaje kosztów najbardziej się zwiększyły i czy spółka jest w stanie przerzucić je na klientów?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W naszej współpracy z operatorami bardzo ważne jest partnerstwo i, gdybyśmy mieli podnosić ceny, to nie bez wcześniejszej rozmowy z operatorami.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Na poprzednim czacie wspomniał Pan, że zamierzacie umieszczać reklamy w innych kanałach i wspomniał Pan też o AVOD - jak teraz wygląda sytuacja w tym kierunku skoro TV ma obłożenie reklamami

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Mamy plany umieszczać reklamy na kanałach zagranicznych. Prowadzimy sprzedaż reklam na rynku czeskim. Sprzedaż reklam wzrosła tam o 32% r/r i wyniosła 2,4 mln zł. W Czechach z początkiem kwietnia br. uruchomiliśmy sprzedaż reklam już w drugim naszym kanale FilmBox Stars.

 

W przypadku AVOD przyglądamy się temu, w kontekście możliwej rentowności.

Obrazek użytkownika Anonim
R. G.

W jakim celu spółka gromadzi coraz więcej gotówki? Czy planowane są większe inwestycje, czy tylko zapobiegawczo?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie jest naszym celem gromadzenie gotówki. W okresie wysokich stóp procentowych i niepewnego otoczenia gospodarczego stawiamy na zabezpieczenie płynności.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

"Są regiony w Polsce (kraj podzielony jest na 4 regiony nadawania), gdzie ponad połowa populacji nie może korzystać z telewizji naziemnej nadawanej w standardzie DVB-T2/HEVC." - czy w tym zakresie możecie coś Państwo zrobić?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Wg naszej wiedzy nie ma takiego regionu gdzie połowa populacji nie miałaby dostępu do nowego formatu nadawania, średnio około 20%.
Wszyscy prywatni nadawcy dążą do tego, żeby jak najszybciej przełączyć kanały TVP na nowy standard nadawania. Także przez branżowe organizacje rozmawiają o tym z regulatorami – np. Stowarzyszenie Nadawców Telewizji Naziemnej, gdzie my także aktywnie działamy.

Obrazek użytkownika Anonim
AdamS

Jak postępują prace w zakresie Filmbox+?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nowa aplikacja FilmBox+ działa od I kwartału. Pracujemy nad tym, żeby zwiększyć przychody i sprzedaż dzięki FilmBox+

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy myślicie Państwo, aby w najbliższym roku uruchamiać jakiś nowy kanał?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie mamy obecnie takich planów, ale cały czas pracujemy nad tym, żeby rozwijać naszą ofertę programową. Rozwijamy projekty, które zapewnią dalszy wzrost Grupy

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rozważacie może uruchomienie jakiegoś kanału dla odbiorców z Ukrainy?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Część naszych kanałów jest dostępna w Ukrainie. Nie mamy planów tworzenia oddzielnego kanału.

Obrazek użytkownika Anonim
AdamS

Czy koszty zakupu treści kontynuują wzrost wraz z inflacją, czy już to się powoli zatrzymuje?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zakup treści jest narażony bardziej na ryzyka związane ze zmiennością kursów walutowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy także w tym roku przewidujecie wzrost wyników w stosunku do poprzednich lat i tym samym kontynuowanie tradycji regularnych wzrostów?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Sądzimy, że dynamika wzrostu może się utrzymać na wcześniej obserwowanym poziomie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak idzie rozwój digitalu, czy jest Pan zadowolony z tempa tego rozwoju?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dynamika wzrostu w obszarze digital jest podobna jak wzrost całego rynku.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Bardzo Państwu dziękuję za pytania. Zdaje się, że odpowiedzieliśmy na wszystkie (część się powtarzała). Zapraszam do kontaktu z nami. Pozdrawiam!

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.