Gamivo publikuje wyniki za październik 2021 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
04 lis 2021, 08:53

Gamivo publikuje wyniki za październik 2021 r.

GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, odnotował w ubiegłym miesiącu rekordowe obroty. W ramach platformy przeprowadzono 245 tys. transakcji o łącznej wartości 19,7 mln zł. Jest to wynik aż o 20 procent wyższy od obrotu wygenerowanego w analogicznym okresie rok wcześniej.

Jednocześnie Spółka opublikowała szacunkowe wyniki finansowe platformy GAMIVO.com na przestrzeni III kwartału br. Przychody związane z działalnością platformy wzrosły r/r o 37 proc. Zysk brutto związany z działalnością GAMIVO.com wyniósł 1,7 mln zł i był o 44 proc. wyższy niż rok wcześniej. Spółka od kwietnia jest notowana na rynku NewConnect i planuje przejście na Rynek Główny GPW.

GAMIVO to platforma działająca na pograniczu rynku e-commerce oraz gamingu. Łączy ponad 3 miliony graczy z bazą ponad 1 tysiąca sprzedawców, którzy oferują ponad 50 tysięcy produktów. W III kwartale 2021 wygenerowali oni łączny obrót na platformie w wysokości 47,4 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. obrót platformy wyniósł ponad 143 mln zł. Rekordowy obrót w skali miesiąca został odnotowony w październiku br. i wyniósł on prawie 20 mln zł.

- Rekordowy obrót odnotowany w październiku jest efektem naszych konsekwentnych działań mających na celu pozyskiwanie nowych użytkowników. Wynikają one z naszej ciężkiej pracy, marketingu oraz głośnych premier, które miały miejsce w ubiegłym miesiącu. Jednocześnie rozwijamy dodatkowe usługi takie jak GAMIVO Smart oraz cloud gaming, aby budować nowe źródła przychodów i zwiększać dynamikę rozwoju. Wprowadziliśmy również do naszej oferty akcesoria dla graczy oraz gry w wersji fizycznej – komentuje Mateusz Śmieżewski, Prezes Zarządu GAMIVO.

Od 1 października br. na platformie pojawiły się akcesoria gamingowe i gry w wersji fizycznej. Poszerzenie oferty produktowej ma na celu uatrakcyjnienie oferty, aby gracze mogli znaleźć na platformie wszystko, czego potrzebują. Oprócz dystrybuowanych cyfrowo gier czy programów, platforma oferuje m.in. myszki, słuchawki, klawiatury, gry pudełkowe, figurki oraz inne przedmioty kolekcjonerskie dla graczy. Oferta ta będzie się stale poszerzać w miarę dołączania do GAMIVO kolejnych sprzedawców, dystrybutorów i wydawców.

Jednocześnie pod koniec października br. Spółka rozpoczęła współpracę z administratorem jednej z największych w Europie platform cloud gamingowych – Boosteroid, tym samym rozpoczyna działalność w segmencie cloud gamingu. Granie w chmurze umożliwia korzystanie z najnowszych gier typu AAA o zaawansowanych ustawieniach graficznych nawet na słabszych komputerach oraz urządzeniach, na których uruchomienie tytułów przeznaczonych dla systemu Windows byłoby normalnie niemożliwe.

- Wprowadzanie nowych funkcjonalności jest odpowiedzią na potrzeby graczy o istotnym czynnikiem naszego rozwoju. Oprócz wyników wykładniczo rośnie liczba naszych użytkowników. Już teraz liczy ona 3,4 mln osób co oznacza wzrost o 11 procent w porównaniu z lipcem br. – dodaje Mateusz Śmieżewski.

Na początku lipca br. liczba użytkowników serwisu przekroczyła 3 mln. Oznacza to, że od początku 2021 roku liczba użytkowników platformy GAMIVO.com wzrosła aż o ponad 26 procent (na początku roku z platformy korzystało prawie 2,4 mln użytkowników). W porównaniu rok do roku liczba ta wzrosła o ponad 67%. Próg pierwszego miliona użytkowników został przekroczony na początku września 2019 roku, rok później platforma liczyła już 2 miliony użytkowników.

O spółce GAMIVO:

GAMIVO to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. GAMIVO łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. GAMIVO oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.

Najbliższe plany spółki skupiają się na rozwoju oferowanego asortymentu o produkty fizyczne, w tym m.in. akcesoria gamingowe oraz odzież e-sportową.

Źródło: Spółka, #GMV

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości