Wirtualna Polska publikuje wyniki za III kwartał 2021 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
16 lis 2021, 10:30

Wirtualna Polska publikuje wyniki za III kwartał 2021 r.

Wirtualna Polska Holding S.A. w trzecim kwartale 2021 roku zanotowała prawie 55 mln złotych zysku netto. Oznacza to wzrost o ponad 106% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Zysk EBITDA w tym samym czasie wzrósł o ponad 50%, do poziomu niemal 85 mln złotych.

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., w segmentach online i tv, w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły 225 mln złotych, a w sumie po trzech kwartałach zamknęły się w kwocie 622 mln złotych. To oznacza wzrosty odpowiednio o 47% i 50% rok do roku. Na wyniki, zarówno w obszarze mediów, jak i e-commerce, wpłynął m.in. wzrost rynku i luzowanie obostrzeń związanych z Covid-19. Przychody Wakacje.pl, największej spółki holdingu w obszarze e-commerce, były znacznie wyższe niż w 2020 roku i zbliżone do wyników trzeciego kwartału 2019 roku. Wzrost przychodów w obszarze mediów od wielu miesięcy utrzymuje się znacznie powyżej całego rynku.

– Cieszymy się, że tegoroczne inwestycje w redakcję tak szybko przyniosły efekt i Wirtualna Polska już po ośmiu miesiącach osiągnęła pozycję najchętniej cytowanego medium w Polsce. W obszarze sprzedaży reklamy, do wyników przyczynił się m.in. rozwój sieci reklamowej WPartner, która dynamicznie rośnie i po trzech kwartałach dostarcza witrynom w niej zrzeszonym już blisko milion złotych miesięcznie popytu na reklamę z polskich i zagranicznych spółek e-commercowych. To zasługa m.in. narzędzia do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w rozliczeniu za faktyczną sprzedaż ADS.WP.PL, z którego korzysta już 50 klientów – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Jednym z najnowocześniejszych narzędzi reklamowych na rynku jest WP Ads. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). Po niespełna trzech miesiącach z platformy korzysta już ponad 50 partnerów biznesowych WP z branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda.

Równocześnie spółka rozwija WPartner. To platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację własnych powierzchni reklamowych. Jest to możliwe dzięki unikatowej, autorskiej technologii opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma partnerami biznesowymi. Dzięki WPartner wydawcy w jednym miejscu mają możliwość emitowania reklam z różnych źródeł (domy mediowe, klienci bezpośredni, klienci regionalni, reklama programmatic), przy zachowaniu najefektywniejszego dla nich modelu rozliczania kampanii.

O spółce Wirtualna Polska:

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.

Źródło: Spółka, #WPL

Zobacz także: Wirtualna Polska Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości