Grupa Modne Zakupy nabyła 30 procent udziałów GMZ.CO | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 sie 2022, 12:08

Grupa Modne Zakupy nabyła 30 procent udziałów GMZ.CO

Grupa Modne Zakupy (“GMZ”), jeden z liderów polskiego rynku odzieżowego e-commerce, złożył oświadczenie o objęciu 2.000 nowoutworzonych udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym GMZ.CO sp. z o.o., które pokryje wkładem pieniężnym w wysokości 2,5 mln zł. Po rejestracji tych udziałów, Spółka będzie posiadała łącznie 3.944 udziałów GMZ.CO sp. z o.o., co będzie stanowić 30 proc. w kapitale zakładowym. Wcześniej Spółka nabyła 1944 udziały od dotychczasowych udziałowców. Tym samym Grupa Modne Zakupy zrealizowała pierwszy cel umowy inwestycyjnej.

7 marca br. została zawarta umowa inwestycyjna, która zawierała szczegóły związane z inwestycją Grupy Modne Zakupy w zakup 30 proc. udziałów GMZ.CO sp. z o.o. (dalej “GMZ.CO”). Jeszcze w listopadzie 2021 roku spółki podpisały Term Sheet, w którym zawarły wstępne warunki transakcji. Pierwszy cel inwestycyjny został osiągnięty poprzez zakup przez Grupę Modne Zakupy 30 proc. udziałów w GMZ.CO. Drugi cel dotyczy przejęcia 100 proc. udziałów w GMZ.CO, a następnie połączenia obu Spółek.

- W kwietniu br. spółka Grupa Modne Zakupy zakończyła z sukcesem ofertę publiczną akcji serii O. Pozyskane środki zostały przeznaczone na pośrednią inwestycję w Grupę Modne Zakupy poprzez inwestycję w GMZ.CO. Transakcja pozwoliła osiągnąć 30 procentowy udział w GMZ.CO poprzez nabycie udziałów od obecnych udziałowców oraz objęcie udziałów w podwyższonym kapitale GMZ.CO – komentuje Kamil Gaworecki prezes GMZ.

- Ponieważ zakończyliśmy proces związany z realizacją pierwszego celu inwestycyjnego, przystępujemy do rozmów dotyczących dalszego zaangażowania kapitałowego GMZ SA w GMZ.CO/Grupę Modne Zakupy sp. z o.o.- komentuje Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes GMZ.CO/Grupy Modne Zakupy sp. z o.o.

Spółka prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną , odzieżą oraz akcesoriami erotycznymi. Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.). Liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. osób. Grupa Modne Zakupy sp. z o.o. wygenerowała w 2020 roku prawie 16,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wartość przychodów na koniec 2021 roku wynosi około 21,6 mln zł.

Strategia rozwoju Grupy Modne Zakupy na lata 2021-2025 zakłada m.in osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku, rozwój organiczny oraz konsolidację na rynku e-commerce, w szczególności w kategorii Women, a także zwiększenie dwukrotnie ilości brandów oraz trzykrotnie ilości produktów na serwisie Intymna do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań akcji Spółki na Rynek Główny GPW.

Źródło: Spółka, #GMZ

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości