Dino Polska miało w II kw. 273,1 mln zł zysku netto wobec konsensusu 266,5 mln zł zysku (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
18 sie 2022, 19:58

Dino Polska miało w II kw. 273,1 mln zł zysku netto wobec konsensusu 266,5 mln zł zysku (opis)

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2022 roku 273,1 mln zł wobec 196,2 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 266,5 mln zł zysku netto.

EBIT wyniósł 377,7 mln zł wobec 250,7 mln zł przed rokiem i był blisko 5 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 360,7 mln zł.

Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 45,4 proc. do 450,6 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 433,2 mln zł EBITDA.

Przychody grupy wyniosły 4,887 mld zł, co oznacza wzrost o 50,3 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 4,6 mld zł.

Marża EBITDA wyniosła 9,22 proc. i była o 0,31 pkt. proc. niższa niż w II kw. 2021 r.

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kwartale 2022 r. 29,8 proc., po wzroście o 11,7 proc. w analogicznym okresie 2021 r.

W całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 8,74 mld zł i były o 45,4 proc. wyższe rdr. Jak podała spółka, wzrost liczby zakupów zrealizowanych przez konsumentów w sklepach Dino w tym okresie wyniósł 33 proc.

Sprzedaż LFL wzrosła w I połowie roku o 25,5 proc. (9,5 proc. wzrostu przed rokiem). Liczba zakupów dokonanych w sklepach LFL wzrosła w pierwszym półroczu o blisko 15 proc.

Koszt własny sprzedaży wzrósł w I półroczu o 46,3 proc., do 6.579,9 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 42,5 proc., do 1.456,3 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 25,6 proc., do 64 mln zł.

EBITDA po I półroczu wyniosła 783,4 mln zł (wzrost o 41,7 proc. rdr), a zysk netto 464,5 mln zł (wzrost o 36,2 proc. rdr).

Marża EBITDA wyniosła 8,96 proc., podczas gdy w I półroczu 2021 r. było to 9,19 proc.

Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 39,4 proc. sprzedaży grupy w II kw. i za 39,1 proc. w pierwszym półroczu 2022 r.

Dług netto grupy Dino wyniósł 1.403,2 mln zł na koniec czerwca 2022 r., co oznacza wzrost o 346,6 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2021 r. i wzrost o 207,9 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2021 r.

Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 0,9x na dzień 30 czerwca 2022 r. w stosunku do 1,0x rok wcześniej.

Grupa wypracowała w drugim kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 546,7 mln zł wobec 335,4 mln zł przed rokiem. W całym pierwszym półroczu środki pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 448,9 mln zł, 15,1 proc. mniej rdr.

Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej wyniosły w I półroczu -724 mln zł i były zbliżone rdr. Spółka podała, że wysoki poziom przepływów z działalności inwestycyjnej wynikał przede wszystkim z dużej liczby otwarć nowych marketów Dino w I półroczu 2022 r., z rozwoju mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna oraz rozwoju zaplecza logistycznego (w I kw. 2022 r. rozpoczęła się budowa 8. centrum dystrybucyjnego spółki w miejscowości Kaliska w województwie kujawsko-pomorskim).

W II kw. 2022 r. spółka Dino Polska uruchomiła 96 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2022 r. otwarte zostały 162 nowe sklepy w stosunku do 150 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2022 r. sieć Dino liczyła 1975 marketów, o 353 więcej niż przed rokiem.

Łączne zatrudnienie w grupie Dino wyniosło na koniec I półrocza 2022 r. 34,5 tys. pracowników.

(PAP Biznes), #DNP

pel/ osz/

Zobacz także: Dino Polska SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości