Sescom zaktualizował strategię na lata 2020-2030, w której podtrzymał cel osiągnięcia w roku obrotowym 2024/25 zysku EBITDA, oczyszczonego o zdarzenia jednorazowe, w wysokości 35 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.
"Główny cel finansowy nie uległ zmianie - w całym roku obrotowym 2024/25 Sescom zamierza wypracować (łącznie ze spółkami pozyskanymi w akwizycjach, z wykluczeniem działalności wodorowej realizowanej przez osobny segment oraz podmiot w grupie - SES Hydrogen S.A.), oczyszczony o zdarzenia jednorazowe zysk EBITDA w wysokości 35 mln zł" - napisano w komunikacie.
Niezmieniony pozostał także cel osiągnięcia 150 mln zł przychodów w roku obrotowym 2024/25 przez wszystkie przejęte przez Sescom podmioty.
Sescom podał, że zaktualizował strategię zgodnie z planowanym okresowym jej przeglądem.
"Główne założenia i kierunki rozwoju nie uległy zmianie, jednak dynamiczne zmiany w otoczeniu biznesowym grupy, jak i zamiar reorganizacji poszczególnych obszarów operacyjnych zaowocowały dokonaniem zmian w treści Strategii" - napisano w komunikacie.
Nowym celem strategicznym jest osiągnięcie przez Sescom pozycji dostawcy TFM (Techniczny Facility Management) pierwszego wyboru dla międzynarodowych sieci retail w kluczowych krajach Europy do 2030 r.
Sescom zaktualizował także podział linii biznesowych w segmencie Facility Management.
"Po aktualizacji strategii w rok obrotowy 2022/2023 wejdziemy z nowym podziałem obszarów operacyjnych. Planujemy dalszy, dynamiczny rozwój w oparciu o trzy segmenty: Technical Facility Management skupiający nasze usługi utrzymania technicznego obiektów, pojazdów magazynowych oraz reakcje awaryjne, Technological Facility Management, w którym oprócz usług utrzymania i instalacji urządzeń IT, umieściliśmy rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej oraz zarządzania majątkiem trwałym obiektów rozproszonych oraz Interior Construction & Fit-out – rozwijający naszą dotychczasową działalność w obszarze projektów modernizacyjnych i ogólnobudowlanych w obiektach sieciowych i wielkopowierzchniowych" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Sescomu Sławomir Halbryt.
W ramach aktualizacji strategii Sescom uszeregował dodatkowo kraje ekspansji ze względu na sposób rozwoju na danym rynku. W krajach CEE oraz DACH (krajach niemieckojęzycznych) Sescom zakłada rozwój organiczny. Z kolei w krajach Europy Zachodniej spółka planuje wzrost dzięki akwizycjom oraz partnerstwom.
Ofertę Sescom zamierza kierować głównie do: sieci sprzedaży detalicznej, sieci stacji paliw, banków i instytucji finansowych, obiektów HoReCa i centrów rozrywki oraz sieciowych obiektów magazynowania i logistycznych.
(PAP Biznes), #SESseb/ ana/