Klabater z nową umową na porting gry, również na VR | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
18 lip 2022, 09:40

Klabater z nową umową na porting gry, również na VR

Klabater, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo, podpisał umowę wydawniczo-portingową na wykonanie adaptacji gry Tin Can autorstwa TinCan Studios.

Gra w wersji na PC ma ponad 570 recenzji oraz średnią ocenę ok. 90% w serwisie Steam. Klabater przeniesie produkcję na platformy PlayStation, Xbox, Nintendo Switch oraz na platformy VR: Oculus Quest 2 i PlayStation VR. Gra inspirowana jest takimi filmami jak Marsjanin czy Grawitacja, opowiada historię samotnego kosmonauty, który w wyniku awarii statku musi uciekać w starej kosmicznej kapsule ratunkowej i przetrwać - “W kosmosie – pomoc techniczna nie usłyszy Twojego krzyku”!

– Tincan to solidna i nowoczesna produkcja, na platformie PC w pierwszym miesiącu sprzedała się w nakładzie ponad 30 000 egzemplarzy, a na wishliscie wciąż ma jeszcze ponad 70 000 zapisów, co najważniejsze ma bardzo dobre oceny, od wymagających graczy PC! Cieszymy się, że będzie to kolejny tytuł osadzony w kosmosie. Tytuł świetnie pasuje też do naszego portfolio, w kwietniu wydaliśmy inny tytuł z tematyki kosmosu – Orbit.industries, a przed nami kolejne produkcje w modnym w tym roku settingu Sci-Fi! – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater. – Co ważne, będzie to nasz powrót do segmentu VR, mamy za sobą już jeden tytuł, stworzony przez Carbon Studio – Alice VR. Od 2019 roku kiedy to wydaliśmy Alicje minęło dużo czasu, a segment gier VR urósł i jako Klabater chętnie również w nim poszukamy miejsca dla naszej Spółki. – dodaje Michał Gembicki.

TinCan Studios to kolejne studio growe z Francji, z którym pracuje polski wydawca. Kalabter współpracuje już z uznanym na rynku francuskim wydawcą i producentem Goblinz. Spółka zajmuje się portingiem trzech tytułów tego studia: Legend of Keepers, Spellcaster University oraz As far as the Eye.

– Widzimy, że przyjęta strategia budowania przekrojowego portfolio portingowego i wydawniczego ma sens. Rozwijamy kompetencje przez porting tytułów o zróżnicowanej tematyce, przez co potrafimy dotrzeć do konkretnych grup odbiorców. W tym roku chcemy przeprowadzić jeszcze porting 6 tytułów, pozwoli to nam na zbudowanie silnych fundamentów pod bardziej zyskowne gry własne – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

Do końca roku Klabater planuje wydanie 12 projektów, w tym m.in. kolejną – po Crossroad Inn i The Amazing American Circus, autorską grę – Moonshine Inc. Firma niedawno pozyskała 230 tys. zł w ramach kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter na rozwój planszówkowej wersji gry Crossroads Inn. To dotychczas największa kampania crowdfundigowa, którą przeprowadził Klabater. Na koniec 2021 r. łączny zysk na sprzedaży Crossroads Inn (gra, przepustka sezonowa oraz dodatki) przekroczył 3 mln zł, a sama gra trafiła do ponad 100 tys. nabywców na obu platformach. W 2021 r., ramach drugiego sezonu (Season Pass 2), udostępniono graczom dwa dodatki inspirowane innymi grami z portfolio Spółki, DLC – The Circus oraz DLC- Booze & Liquor, jeszcze w 2022 ukaże się konwersja gry na platformę Nintendo Switch oraz nowy dodatek do wersji PC.

O spółce Klabater: 

Klabater  to notowany na NewConnect polski wydawca i producent gier wideo z siedzibą w Warszawie. Spółka ma zdywersyfikowany model biznesowy oparty o trzy główne filary: wydawnictwo, studio deweloperskie oraz portowanie gier. Studio tworzy gry, które swoją fabułą opowiadają nieprzeciętne historie pozwalające na długą i kreatywną zabawę. Wśród wydanych produkcji znajdują się bestsellery, m.in nagrodzona Paszportem Polityki –We. The Revolution, oraz autorskie projekty – Heliborne i Crossroads Inn. Obecnie Klabater pracuje nad produkcją własnych gier Moonshine Inc. oraz Crossroads Inn2.

Źródło: Spółka, #KBT

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości