Wideokomentarz GPW: Telemetria Operator (TeO) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
01 sie 2022, 09:44

Wideokomentarz GPW: Telemetria Operator (TeO)

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) prowadzi projekt budowy wielomodułowej platformy aukcyjnej przeznaczonej do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym, związanych z dynamiczną podmianą reklam (DAI).
Inicjatywa strategiczna „Telemetria Operator” (TeO) to kolejny element dywersyfikacji działalności GPW.Prace nad projektem przebiegają zgodnie z planem.

Do końca tego roku Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zamierza podpisać listy intencyjne z nadawcami i operatorami telewizyjnymi zainteresowanymi innowacyjną platformą aukcyjną czasu reklamowego. Telemetria Operator (TeO) to jeden z projektów strategicznych GPW. Platforma umożliwi sprzedaż i kupno czasu reklamowego w telewizji linearnej.

- Interesariuszami i beneficjentami tego modelu biznesowego są przede wszystkim operatorzy, nadawcy, jak również reklamodawcy. Operatorzy, ponieważ to za pomocą ich urządzeń jest możliwa implementacja adresowanej reklamy poprzez dynamiczne wstrzykiwanie jej w strumień telewizyjny za pośrednictwem urządzeń dostępnych w domach odbiorców. Dla nadawców jest to znakomita przestrzeń na efektywne wyprzedawanie swojego inwentarza reklamowego. Natomiast dla reklamodawców jest to możliwość na efektywne i precyzyjne adresowanie przekazów reklamowych za pośrednictwem naszej platformy- powiedziała Urszula Marzec, Kierownik Zespołu Analityków Biznesowych GPW DAI w cotygodniowym „Wideokomentarzu GPW” zamieszczonym na oficjalnym kanale Giełdy w mediach społecznościowych. – Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie uruchamiając ten projekt jest gwarantem jego sukcesu, gdyż jest to instytucja o niezaprzeczalnej reputacji, ma finanse w swoim DNA, na handlu zna się jak mało kto, a przy tym jest neutralna i nie reprezentuje interesu żadnego z uczestników rynku reklamowego. GPW daje gwarancję, że każdy z nich będzie w stanie efektywnie zarządzać swoim budżetem i uzyskać założone cele – dodała Urszula Marzec.

Budowa nowej platformy kosztować będzie 33 mln zł. 20 mln zł stanowią środki własne GPW, natomiast 13 mln zł wynosi wartość grantu jaki GPW pozyskała z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

- Rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wynosi mniej więcej 4,4 mld złotych. Zakładamy, że w modelu w jakim chcemy sprzedawać reklamy, na naszą platformę uda się wprowadzić blisko 50 procent rynku, co daje około 2,2 mld zł. Przy czym, reklama spersonalizowana jest 30 procent droższa od reklamy tradycyjnej. Daje nam to szansę na około 660 mln zł dodatkowych środków dla całego rynku, zarówno dla nadawców telewizyjnych, reklamodawców, jak i operatorów kablowych. Powstanie z tego nowa masa pieniądza, która pozwoli na polepszenie jakości mediów, a także poprawi rentowność biznesową branży - podkreślił Michał Wigurski, Koordynator Projektu Budowy Platformy DAI.

Start platformy planowany jest na koniec 2023 r. 

„Wideokomentarze GPW” zamieszczane są na oficjalnym koncie Giełdy na portalu YouTube GPW.  

Źródło: Spółka, #GPW

Zobacz także: GPW SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości