OT Logistics w nowej strategii grupy zakłada, że największe inwestycje przypadną na lata 2024 i 2025. Wyniosą ponad 90 mln zł każdego roku - poinformował podczas telekonferencji dla mediów wiceprezes Grzegorz Zubrzycki.
"Przed nami jeszcze znaczne inwestycje, których głównym obszarem jest segment agro. Z całości inwestycji, połowa przypadnie na ten segment. Skumulowanie inwestycji przypadnie na bieżący i przyszły rok, to ponad 90 mln zł każdego roku. Te inwestycje będą kończone w 2026 roku" - powiedział wiceprezes.
"W 2027 roku mamy jeszcze małe inwestycje, będące pochodną już rozpoczętych, ale powinniśmy zobaczyć ich efekt zarówno w działalności handlowej, powodującej, że te wolumeny na poziomie top line będą wysokie, jak i operacyjnej oraz efektywnościowej" - dodał.
Nakłady inwestycyjne w latach 2024-2027 są planowane na poziomie 256 mln zł. W 2024 roku mają wynieść 93,8 mln zł, w 2025 roku sięgnąć 99,1 mln zł, w 2026 roku 40,7 mln zł, a w 2027 roku 22 mln zł.
Wiceprezes podkreślił, że OT Logistics już w 2023 roku przeznaczyło na CAPEX 87,9 mln zł, kupując m.in. dwa żurawie portowe za 40 mln zł.
Grupa zakłada, że rozbudowa terminala zbożowego da możliwość podwojenia raty przeładunkowej i wolumenu przeładunków oraz zwiększy bazę magazynową agro.
Zubrzycki poinformował, że inwestycje będą finansowane poprzez leasingi oraz zadłużenie bankowe. Nowa strategia nie zakłada nowej emisji akcji.
Grupa OT Logistics w ramach strategii rozwoju chce uzyskać w 2027 roku 916 mln zł przychodów, przy 28 proc. rentowności EBITDA.
Grupy zakłada zwiększenie liczby obsługiwanych ładunków, zarówno w przeładunkach masowych (z 5,7 mln t w 2023 r. do 8,4 mln t w 2027 r.), drobnicowych (z 1,4 mln t w 2023 r. do 2,4 mln t w 2027 r.), jak również ładunków przewożonych koleją (z 1,7 mln t w 2023 r. do 3,2 mln t w 2027 r.).
W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.
(PAP Biznes), #OTSepo/ ana/