,,Odnotowaliśmy wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych" - relacja z czatu z członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
23 kwi 2024, 12:47

,,Odnotowaliśmy wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych" - relacja z czatu z członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska

We wtorek, 23 kwietnia 2024 r. odbył się czat inwestorski z czatu członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska, Katarzyną Woźnicką. Tematem przewodnim spotkania były wyniki finansowe spółki za 2023 rok oraz dalsze plany rozwoju.

W spotkaniu wzięło udział 300 osób, a przedstawiciele spółki odpowiedzieli na ponad 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska, na którym rozmawiać będziemy o wynikach spółki za 2023 rok oraz dalszych perspektywach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 23 kwietnia 2024 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Dzień dobry, dziękuję za zainteresowanie Grupą Kino Polska. Będę z Państwem do 12:00.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

Czy członkowie zarządu mają akcje? Czy ich interes jest w jakiś sposób powiązany z interesem akcjonariuszy?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Zgodnie z najlepszą wiedzą Spółki członkowie zarządu nie mają akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakich warunkach odbywa się cash pooling w ramach grupy?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Nadwyżka gotówki z rachunków Spółki powyżej ustalonego limitu każdego dnia udostępniana jest do cashpool – wg bazowych stawek WIBOR1M, EURIBOR, SOFR – zależnie od waluty.
Marża wynosi 0,1% gdy my udzielamy środków, i 1% gdy zaciągamy zobowiązanie z cashpool. Można porównać to do lokowania nadwyżek gotówki w ramach overnight.
Spółka otrzymuje wynagrodzenie za każdy dzień udostępnienia gotówki.
Spółka w dowolnym momencie może zmniejszyć wartość udostępnianej gotówki lub zaciągnąć zobowiązanie w ramach cashpool.
Grupa Kino Polska jest obecnie pożyczkodawcą w systemie cashpool, dysponuje nadwyżkami finansowymi.
Wszystkie spółki z Grupy CANAL+ partycypują w cashpooling na takich samych zasadach.

Obrazek użytkownika Michal1975
Michal1975

Spółka ma bardzo mocny bilans, wysoki poziom inwestycji krótkoterminowych (61 mln). Jakie są plany spółki w zakresie wypłaty dywidendy za rok 2023?

Czy spółka planuje zauważalnie zwiększyć poziom dywidendy bo może sobie na to pozwolić , czy bardziej pozostanie w roli dawcy kapitału dla spółki matki w ramach cash pooling z SPI International BV?
Aktualnie 37 mln udzielonych pożyczek. Prośba o transparentną odpowiedź

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Obecnie nie ma jeszcze rekomendacji Zarządu w zakresie wypłaty i wysokości dywidendy. Gdy tylko Zarząd wyda rekomendację dotyczącą dywidendy przekażemy tę informacje niezwłocznie.
Myślę, że ta odpowiedź odpowiada na wszystkie Państwa pytania o dywidendę.

Obrazek użytkownika Anonim
Mikołaj

Czy stosowana (w ramach grupy kapitałowej) polityka zw. z cashpoolem może mieć wpływ na wysokość rekomendowanej i / lub wypłacanej dywidendy?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Decyzja o wysokości jest niezależna od udziału w mechanizmie cashpoolingu.

Zarząd podejmując decyzje o wypłacie dywidendy i ustalając jej wysokość bierze pod uwagę przede wszystkim kondycję finansową Spółki i jej potrzeby inwestycyjne.

Obrazek użytkownika Paweł Warpechowski
Paweł Warpechowski

Czy "www.netflix.com" jest konkurencją dla Was.
Czy macie już podobną strukturę , czy macie jakieś plany w działalności produkcyjnej filmowej.

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Widzimy Grupę Kino Polska jako ważnego gracza w modelu hybrydowym konsumpcji mediów - telewizja linearna i kanały streamingowe wzajemnie się uzupełniają. Nadawanie linearne i usługi OTT są wobec siebie komplementarne i wykorzystywane przez podobną grupę widzów.

Przykładem takiego modelu i komplementarnej oferty może być FilmBox, w skład którego wchodzi portfolio płatnych kanałów telewizyjnych FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Family, FilmBox Action i FilmBox Arthouse oraz serwis streamingowy pod marką FilmBox+.

Warto pamiętać także, że nasza Grupa jest zarówno w Polsce jak i w innych krajach, dostawcą unikalnych treści dla platform streamingowych. Konsekwentnie inwestujemy i powiększamy nasze portfolio praw do treści. Podsumowując, funkcjonowanie platform streamingowych w pewnym stopniu wspiera także nasz biznes.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda sytuacja z refarmingiem? Kiedy to będzie miało przełożenie na wyniki?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

W 2023 widzieliśmy całoroczny, pełny wpływ refarmingu na wyniki Stopklatki.
Obecnie skupiamy się na działaniach mających na celu zwiększenie oglądalności naszych kanałów, jak również satysfakcji naszych widzów.
W samym IV kw. 2023 r. widzimy ok. 4% wzrost przychodów Stopklatki rok do roku, co pokazuje, że udaje nam się przełamać trend z 2023 r. i presję wynikającą z efektów refarmingu.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan Kowalski

Patrząc na wyniki Q4 to koszty contentu udało się obniżyć aż o 4,6 mln zł, czyli o ¼, do poziomu 13,9 mln zł. Prośba o przybliżenie powodów tak istotnej poprawy i outlooku tej pozycji na rok 2024?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Proszę o doprecyzowanie pytania - jakich okresów dotyczy pytanie?

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

Od czego zależna jest wysokość wynagrodzenia członków zarządu?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Wysokość wynagrodzenia członków zarządu jest ustalana przez Radę Nadzorczą.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

Czy celem głównego akcjonariusza jest ignorowanie akcjonariuszy mniejszościowych, doprowadzenie do spadku cen akcji, skupienie ich i ściągnięcie spółki z giełdy?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Zarząd w równy sposób traktuje wszystkich akcjonariuszy. Zarząd nie ma wiedzy, by status Kino Polska TV S.A. jako spółki publicznej miał się zmienić.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan Kowalski

Patrząc na wyniki segmentu FilmBox to widać spadek sprzedaży z tytułu emisji (-1,0 mln zł r/r). Czy to oznacza, ze ekspansja zagraniczna została tutaj zahamowana? W ostatnich kwartałach i latach były notowane w tym segmencie istotne wzrosty, a teraz jednak mamy spadek.

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Obecność FilmBox na rynkach zagranicznych istotnie się nie zmieniła, jeżeli chodzi o wyniki IV kw. 2023 r. to widać efekt mniejszej obecności na rynku tureckim oraz zmiany sposobu rozliczania z jednym z operatorów w Rumunii. Obecnie skupiamy się nad odbudową grupy subskrybentów w Rumunii.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak oceniacie przebieg początku 2024 roku?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Rynek reklamowy w 2024 r. wygląda stabilnie, bezpiecznie z naszej perspektywy. Więcej szczegółów na temat Q1 przedstawimy 16 maja.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak oceniacie Państwo 2023 rok?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Generalnie odnotowaliśmy wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Zwiększyliśmy przychody i pierwszy raz w historii Grupy przekroczyliśmy poziom 50 mln zł rocznego zysku netto.
Rozwijaliśmy się także za granicą, gdzie nasze przychody wzrosły o 5,9% r/r. Głównie dzięki wzrostowi przychodów emisyjnych w segmencie kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych. Przychody z rynków międzynarodowych stanowiły 35,1% naszych całkowitych przychodów vs. 34,3% rok temu.
Miniony rok oceniamy pozytywnie. Jednocześnie cały czas pracujemy intensywnie i mierzymy się z wyzwaniami związanymi np. z oglądalnością. Funkcjonujemy w końcu na bardzo konkurencyjnym rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda aktualny stan obłożenia reklamami?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Na rynku telewizyjnym w Polsce standardem jest otwieranie sprzedaży i planowanie kampanii w okresach miesięcznych. Oczekujemy pełnej sprzedaży naszych slotów reklamowych.

Obrazek użytkownika Anonim
KP

Czy występują już jakiś konkretne synergie dla spółki z obecności w Gupie Canal+?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Efekty naszej współpracy widać już w wynikach za 2023 r., konkretnie w segmencie Produkcji kanałów telewizyjnych. Grupa Kino Polska posiada odpowiedni zespół, doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu kanałami telewizyjnymi i serwisami SVOD, dlatego wspiera Grupę CANAL+ w uruchamianiu kanałów pod marką CANAL+ w Europie. Przykładowo w 2023 r. wspieraliśmy CANAL+ w tworzeniu platformy streamingowej i kanału CANAL+ Action w Czechach, mieliśmy też swój udział w tworzeniu oferty CANAL+ w Holandii.
W efekcie segment Produkcja kanałów telewizyjnych wzrósł w 2023 r. o 123% r/r. I choć to stosunkowo niewielki segment naszej działalności, dynamicznie się rozwija i widzimy w nim potencjał biznesowy.
Innym przykładem naszej współpracy może być rozstrzygnięty w ubiegłym roku, zainicjowany przez CANAL+ Polska, przetarg na wspólnego brokera reklamowego. W efekcie utworzyliśmy wspólne biuro reklamy o nazwie CANAL+ Advertising, w ramach którego oferujemy razem różnorodne produkty reklamowe, dopasowane do szerokiego profilu widza. To wartość dla reklamodawców.
Wspólnie z CANAL+ Polska mamy też na koncie koprodukcje – współtworzyliśmy program „Patent na zieleń” i film kinowy „Miało Cię nie Być".

Obrazek użytkownika Anonim
KP

Czy widzicie przestrzeń do wzrostu cen reklam w tym roku?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Pozytywne sygnały płynące z gospodarki oraz z rynku reklamowego pozwalają z optymizmem patrzeć na perspektywy 2024 r. Eksperci z Publicis Group spodziewają się w bieżącym roku podobnej dynamiki, zakładając dla całego rynku reklamowego wzrosty na poziomie około 6,8%, zaś w przypadku telewizji, zwiększenie inwestycji reklamowych o około 3,5%.

Obrazek użytkownika michalp
michalp

Jakie potrzeby inwestycyjne widzi Zarząd w 2024 roku?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Główne inwestycje Grupy Kino Polska będą związane z dalszym rozwijaniem należących do nas kanałów. Planujemy skupić się na rozbudowie biblioteki programowej kanałów Stopklatka i Zoom TV.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan Kowalski

Patrząc na wyniki Q4 to pozostałe usługi obce wzrosły o 2,1 mln zł do poziomu 14,3 mln zł, czyli najwyższego w historii. Prośba o przybliżenie powodów tak istotnego wzrostu i outlooku tej pozycji na rok 2024?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Wzrost pozycji „pozostałe usługi” wynika m.in. z wyższych kosztów marketingowych, związanych z jesienną kampanią promocyjną kanału Stopklatka.

Obrazek użytkownika michalp
michalp

Czy należy rozumieć, że suma udostępnionych środków do puli cash poolingu przez wszystkie spółki z grupy canal+ jest większa niż suma zaciągniętych zobowiązań przez spółki z grupy, i stąd różnica w marży oraz możliwość natychmiastowego wycofania środków z cash poolingu? Czy można poznać konkretne dane w tym zakresie?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Grupa Kino Polska wykorzystuje cashpool, żeby lepiej zarządzać bieżącymi nadwyżkami i mieć dostęp do środków w razie potrzeby (obecnie mamy nadwyżki – jesteśmy pożyczkodawcą).
Dzięki cashpool nie ma konieczności korzystania z finansowania zewnętrznego – jeżeli będzie taka potrzeba.
Nie mamy wiedzy na temat szczegółów dotyczących struktury cashpool w innych spółkach z Grupy Vivendi.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie macie plany w zakresie wzmacniania oferty programowej na ten rok?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Stale pracujemy nad ofertą programową, dodając kolejne pozycje do ramówek naszych kanałów. W lutym tego roku na antenie Zoom TV rozpoczęliśmy premierową emisję nowego sezonu „Kabaretowych przebojów” z aktorem i parodystą Jerzym Kryszakiem w roli gospodarza show. Tego samego miesiąca oferta Zoom TV wzbogaciła się o nowy program „Przepis na hit”, w którym widzowie mieli okazję poznać bliżej gwiazdy polskiej sceny muzycznej, a także zainspirować się kulinarnie daniami, nawiązującymi do twórczości gości tego talk-show.
Kolejna nowość na kanale to drugi sezon „Domu w cenie mieszkania”, którego emisję rozpoczęliśmy na początku zeszłego miesiąca w Zoom TV. W programie prowadzący Kuba Midel, znany przedsiębiorca i inwestor, po raz kolejny odwiedza różne zakątki Polski i pokazuje widzom alternatywy inwestycji w domy, których cena nie odbiega od średniej ceny mieszkania w mieście.
To tylko kilka przykładów nowości programowych w tym roku, szykujemy już kolejne, o których z pewnością będziemy informować na bieżąco.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy obecność w Grupie Canal+ daje Wam jakąś perspektywę na rozwój i prezentację oferty polskiej kinematografii na rynkach zagranicznych?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Staramy się w najbardziej efektywny sposób wykorzystać treści na wielu rynkach, sięgając do naszej bazy licencji. Tworzymy własne treści by jak najlepiej wykorzystać potencjał naszych kanałów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rozważacie skup akcji?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Zarząd nie ma wiedzy na temat takich planów.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan Kowalski

Jaki był efekt wyceny instrumentów pochodnych typu forward na wyniki czwartego kwartału. Jaką macie Państwo politykę w tym zakresie i jakie pozycje są otwarte na koniec roku?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Na dzień 31 grudnia, efekt wyceny instrumentów forward wynosił -300 tys. PLN. Szczegóły opisane w nocie nr 20 w jednostkowym sprawozdaniu rocznym Kino Polska TV S.A.
Dotyczą one głównie hedgingu na zakupy treści.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co dla spółki może oznaczać zmiana Gemius i Nielsen w zakresie oglądalności telewizji oglądanej poza domem?

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Ta zmiana może przełożyć się na wzrost oglądalności. Odbieramy ją pozytywnie.

Obrazek użytkownika Katarzyna Woźnicka
Katarzyna Woźnicka

Bardzo dziękuję za wszystkie, dociekliwe pytania. Jesteśmy do Państwa dyspozycji - zapraszam na stronę
https://relacjeinwestorskie.kinopolska.pl/

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.