11 bit studios miało w I kw. 2024 roku 1,6 mln zł straty netto, 1,03 mln zł starty operacyjnej oraz 0,1 mln zł starty EBITDA. Przychody spółki w tym okresie wyniosły 15,33 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 1,2 mln zł zysku netto, 1,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 2,7 mln zł zysku EBITDA.
Z kolei przychody spółki okazały się nieco wyższe od konsensusu, który zakładał 13,5 mln zł.
Jak podano w I kwartale 2024 r. 48 proc. udział w przychodach ze sprzedaży miały gry z segmentu wydawniczego, na czele z The Invincible i The Thaumaturge, które zadebiutowały odpowiednio: 6 listopada 2023 roku i 4 marca 2024 roku.
"Co prawda sprzedaż obu gier w okresach okołopremierowych była nieco słabsza niż zakładaliśmy, to z satysfakcją odnotowujemy, że fani dobrze reagują na pierwsze promocje cenowe. To powinno przełożyć się pozytywnie na sprzedaż w długim, kilkuletnim horyzoncie – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Przemysław Marszał.
W ocenie spółki zgodnie z oczekiwaniami wypadła niedawna premiera gry INDIKA, która w wersji na komputery PC zadebiutowała 2 maja, a w wersjach konsolowych 17 maja bieżącego roku.
Jak wskazano, o tegorocznych wynikach spółki będą przede wszystkim decydowały zbliżające się premiery Frostpunka 2 i The Alters. Pierwsza z gier zostanie wydana, w wersji na komputery PC i Mac, 25 lipca. Premiera The Alters planowana jest na III kwartał. Ten tytuł w dniu premiery będzie równocześnie oferowany w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox X/S oraz PS5. Obie produkcje, zgodnie z podpisaną w zeszłym roku umową z Microsoft Corporation, już w dniach swoich premier będą dostępne w usłudze Game Pass.
Spółka w trybie ciągłym prowadzi testy wewnętrzne, a cykliczne testy zewnętrzne pozwalają jej zaadresować z wyprzedzeniem wszystkie uwagi zgłaszane przez szerokie grono osób, w tym testerów i graczy, którzy zdecydowali się nabyć edycję Deluxe Frostpunka 2. Posiadacze tej wersji mogli już w kwietniu, przez jeden tydzień, swobodnie testować fragment rozgrywki. Frostpunk 2 jest jednocześnie pierwszą w historii grą 11 bit studios dostępną w przedsprzedaży.
Ważnym wsparciem wyników 11 bit studios w nieco dłuższym horyzoncie, mają być wydawane płatne dodatki (DLC), edycje gier na kolejne platformy sprzętowe oraz premiery nowych tytułów. W 2024 roku swój debiut będzie miała gra Creatures of Ava, za której produkcją stoją hiszpańskie studia Inverge i Chibig. W 2025 roku planowane są premiery kolejnej gry własnej, czyli „Projektu 8” (nazwa kodowa) oraz „Botin” (również nazwa kodowa). Producentem drugiego z tytułów jest Digital Sun.
(PAP Biznes), #11Bmcb/ osz/